Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

MINI Recharged

Batterielektrisk Mini du ikke får kjøpt.

Skrevet av / 10.06.22 - 10:09
MINI Recharged

Den engelske multidesigneren Paul Smith, har gjort det før, og nå gjør han det igjen. Mannen som er best kjent for sine fargerike striper, er ikke ukjent med å designe Paul Smith-versjoner av biler. Som regel engelske biler, og Mini er ikke noe unntak. I laget han 1998 en Paul Smith Edition av den originale Mini-en til Alec Issigonis. Altså den virkelig knøttlille Mini-en, og ikke dagens mye større utgave.

Der 98-modellen var bensindrevet med stempelmotor og Paul Smiths signatur over alt, er denne batterielektrisk, med Paul Smiths signatur over alt.

P90466676 lowRes
Mini

Mini-en er en one off, det vil si at det lages bare dette ene eksemplaret. Dessverre kan man kanskje si, for bortsett fra sittestillingen er den originale Mini-en den perfekte bybilen. Den behøver ikke noe monsterbatteri, eller effekt, for å være funksjonell. Her nøyes man med en 72 kW elektromotor, eller 98 hk, som holder i massevis i bygater.

P90466651 lowRes
Mini elektromotor

Den elektriske drivlinjen er ikke det eneste som skiller Recharged fra en 98-modell. Innvendig har Paul Smith brukt sin egen fargepalett og fjernet tepper og ‘unødvendig’ pynt som dekorlister. Rattet kan klipses av rattstammen, Formel 1-style, for lettere inn- og utstigning, og en magnet på dashbordet holder mobilen på plass.

-Vi har gjort en bil fra 90-tallet relevant for nåtiden. Sier Paul Smith. Ideer er aldri et problem. De finner du overalt. Utfordringen er å implementere dem. Her fungerte det En drøm har gått i oppfyllelse. 

P90466671 lowRes
Mini Recharged

Bilen blir vist på Salone del Mobile 2022 i Milano i disse dager.

P90466689 lowRes P90466672 lowRes P90466660 lowRes P90466687 lowRes P90466667 lowRes
<
>
P90466689 lowRes
Les også Verdens morsomste elbil? En elektrisk utgave av den snertne Mini Cooper S, med lydanlegg fra Harman Kardon – what's not to like?
Lasse Svendsen
(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Alfa Romeos første elbil

Tesla Model Y med 600 km rekkevidde

Fullstendig galskap

Xpeng avduker el-SUV for folket

Her er det plass nok

Snart kan du lynlade hos Ford

Så mye bedre er nye Porsche Taycan

ID. Buzz - endelig med firehjulsdrift

Familiebil med alt man trenger

Fremtidens elbil i følge BMW

Lyd fra Bang & Olufsen og OLED-lykter

Brukte Tesla-er stuper i verdi

0
Lyd & Bilde
Scroll to Top