Nyhet

JAC e-JS4 lanseres i Norden

Billig elbil med opptil 589 km rekkevidde.

Det er ikke så lenge siden vi kunne fortelle at kinesiske JAC skulle importeres til Norge, Sverige og Danmark. JAC, som har bygget biler siden 1964, importeres til Norden av RSA, som også har ansvaret for JAC i Estland, Latvia og Litauen.

Denne uken lanserte RSA den mellomstore crossoveren JAC e-JS4, i Drammens Teater, et stykke vest for Oslo. Bilen er på nordisk jord allerde i mars, og den får en gunstig pris med temmelig omfattende utstyrspakke.

Pris og levering

Startprisen på JAC e-JS4 er 374.900 kroner. Dermed er betydelig billigere enn for eksempel den billigste utgaven av Tesla Model Y, som nylig gikk ned over 120.000 kroner i pris. Før avgifter vel og merke.

Bilen får hva RSA kaller en Nordic Edition utstyrspakke. Det betyr LED kjøre- og hovedlys, 360-graders kamera med ryggesensor, panorama soltak i glass, tonede ruter fra b-stolpen, varmepumpe og oppvarmede forseter selvsagt, vegansk skinninteriør, DAB+ radio, 10,25” pekeskjerm med Apple Carplay og Android Auto.

589 km rekkevidde

Foto: RSA

-Vi er glade for å endelig være i gang i både Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Latvia og Estland, og salget av nye JAC e-JS4 er i gang. I ekte RSA-ånd satser vi for fullt som importør med strategien om å ha lokale forhandlere over hele landet, et stort delelager og sterk teknisk support. Vi tror kombinasjonen av dette vil legge grunnlaget for vekst og god kundetilfredshet for JAC, sier Lars Havre, merkesjef for JAC i Norge i en pressemelding.

JAC e-JS4 er en mellomstor familie-SUV på 4,41 cm med forhjulstrekk, 110 kW elektromotor, fem seter, 450 liter bagasjevolum, mellom 433 og 589 km rekkevidde etter WLTP-standarden (kombinert/urban) – og den har en batteripakke på 65,7 kW, med støtte for 3-fase lading.

<
>

JAC har flere modeller planlagt for lansering i tillegg til e-JS4. Den ene er en femdørs småbil kalt e-JS1 som er omtrent på størrelse med en Fiat 500 Electric, og den andre er en større familiebil kalt e-J7 Pro med kombiluke, som er på størrelse med Tesla Model 3 og Polestar 2.

 

Les videre
Exit mobile version