The Other Guys

Will Ferrells filmer går det som oftest tretten på dusinet av, og selv om The Other Guys begynner overraskende originalt og morsomt, så ender den bare opp sånn midt på treet.
The Other Guys

I en blanding av Dødelig våpen, Die Hard 3, Hancock og alle tenkelig politikompisfilmer du noensinne har sette, møter vi de triggerhappy politiheltene Highsmith (Jackson) og Danson (Johnson). To politimenn som alltid overlever, alltid fanger skurkene og som overhodet ikke har noen hemninger, uansett hvor liten forbrytelsen er. Tilbake på kontoret sitter resten av avdelingen, ledet an av en meget morsom Michael Keaton, og tar alt det bedritne papirabeidet – ikke minst er Terry Hoitz (Wahlberg) drittlei jobben og den overordentlige rævslikkeren, Gamble (Ferrell), av en partner. Men ”de andre gutta” får plutselig anledning til å skinne i manesjen når superpurkene stryker med.

Utover dette er det faktisk ikke noe plott i filmen, det hele dreier seg rundt jakten på en korrupt eiendomsmagnat; med det er ikke av betydning, det er samspillet mellom Ferrell og Wahberg, og alle de pinlige og morsomme situasjonene de kommer opp i som er det bærende element. Det er dessverre den første halvtimen med Jackson og Johnson i front som påkaller de største latterbrølene, deretter faller tempoet ubønnhørlig utover, og nærmere to timer er for lenge for dette konseptet. Men alt i alt en severdig film, med morsomme enkeltscener og flere sekvenser der en fortreffelig Eva Mendes og Michael Keaton stjeler showet.

Om du liker filmen, kan du meske deg med et vell av bonusmateriell, som bl.a. utelatte scener, kommentarspor, forlenget versjon, bloopers, musikkvideo. movieIQ m.m. Både lyd- (dts-HD) og billedkvaliteten har svært høy kvalitet.

Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent?
  • Release: 16. mars 2011
  • Regi: Adam McKay