: The Love Guru

Filmanmeldelse

Allerede i januar kan vi kåre årets sletteste komedie, og den heter som man muligens har forstått The Love Guru, der all humoren er sentrert om det som befinner seg innenfor gutters buksesmekk. Fjortiser som hadde glede av Fatso kan dette muligens glede, men vi har sterk tvil ettersom det dreier seg om amerikanske buksesmekker.

LOVE GURU
Mike Myers har skrevet manuskriptet og spiller hovedrollen som guru. Han blir engasjert av den vakre eieren til ishockeyklubben Toronto Maple Leaves fordi stjernespilleren på laget er sviktet av sin kjæreste. Får guruen henne tilbake er belønningen to millioner dollars samt opptreden på TV-showet til Operah. Vi vet jo hvordan det går til slutt, og stort mer foregår ikke. Bortsett fra at ishockeylaget har en ørliten dverg til trener, og dessuten tråkker en elefant rundt med jevne mellomrom. I en liten rolle som gurufar opptrer Ben Kingsley. Han trives vel ikke særlig bra, men hva gjør man ikke for mye penger. Han har jo vært Gandhi før, så rollen passer jo for så vidt. Filmen får én stjerne, lyd og bilde tre. I ekstramaterialet forsøker skuespillere og regissør å forklare at dette er veldig morsomt uten at vi lar oss overbevise, tre stjerner.

Pål Bang-Hansen

Regi: Marco Schnabel
Med: Mike Myers, Jessica Alba, Justin Timberlake, Ben Kingsley,