TESTER GUIDER SERIER/FILM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING

The Bourne Identity

Med The Bourne Identity revitaliserte Doug Liman spionthrillergenren, og satte samtidig fart i rekonstruksjonen av James Bond. Basert på bøkene til Robert Ludlum tas vi sakte med sikkert med inn i den diffuse fortiden til CIA-agenten Jason Bourne (Matt Damon). Bourne blir hentet, mer død enn levende, opp av Adriaterhavet, men ryggen full av kuler, uten hukommelse og med et sveitsisk bankkontonummer operert inn i låret. Så snart CIA får snusen i at Bourne er i live begynner jakten på å ta livet av ham!

Publisert 29.05.09 - 13:53
ActionKrim
The Bourne Identity

Matt Damon er den perfekte Bourne, han ser ut som en hvilken-som-helst som kunne vært naboen din, har den gutteaktige sjarmen, men samtidig overbevisende fysisk og intellektuell. The Bourne Identity er en en berg-og-dalbane av en thriller fra første scene. Filmet i dystre grå-grønne toner og med masse bruk av håndholdt kamera gir det en tilnærmet dokumentarisk følelse. Bourne-filmene er, i motsetning til de fleste Bond-filmene, svært ”enkelt” og realistisk laget. I tillegg er den meget spennende, tidsriktige og toppet av gode skuespillerprestasjoner i både hoved- og birollene. En umiddelbar thrillerklassiker!

Til å være Blu-ray er billedkvaliteten noget skuffende, savner ”smellet” i fargene og må konstantere svake kontraster. Lydsporet (DTS HD) er meget bra men oppnår ikke full score. Bonusmatereialet derimot er det bare å ta av seg hatten for. En mengde minidokumentarer av alt fra karakterutviklingen, via om Ludlum til de velkoreograferte kampscenene. Et meget bra bild-i-bilde trivia under hele filmen samt BD-live spill, + mye mer.

Lese hele artikkelen? eller registrer deg.

LB+ Måned

kr 119,00

KJØP

LB+ Uke

kr 59,00

KJØP
Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Ingen bindingstid.
    Release: 8. april
  • Regi: Doug Liman
  • Med: Matt Damon, Franka potente, Chris Cooper, Brian Cox, Julia Stiles
  • År: 2002
  • Tid: 1:58t.

MSI Creates a Graphics Card with Creators, Designers, and Artists in Mind Every day, designers and creators sit at their desk to make magic. Whether it is editing the next viral TikTok, or designing a 3D motion graphic character, designers and creators need a graphics card they can rely on.
Februar-høydepunkter Reese Witherspoon og David Harbour topper Netflix-nyhetene i februar.
Horer, kokain og raske penger. What’s not to like! De tre livsglade gledespigene, med bagasjen full av demoner, gjør et siste desperat forsøk på å unnslippe fortiden. Og vi henger fortsatt med.
Her ser du Yellowstone! Serieskaper Taylor Sheridan er blant de hottesteste navnene innen strømmebransjen om dagen - men hvor (og hvordan) får du sett alle hans eminente serier?