Snarveien

Snarveien er en slags norsk versjon av Vacancy satt til den svenske landeveien. Her er det Martin og kjæresten Lina som skal bunkre opp billig sprit og øl til bestevennens forestående bryllup.
GrøsserThriller
Snarveien

Snarveien er en slags norsk versjon av Vacancy satt til den svenske landeveien. Her er det Martin og kjæresten Lina som skal bunkre opp billig sprit og øl til bestevennens forestående bryllup. Selvsagt har de langt over kvoten – og nervene står i helspenn når de blir stoppet av en svensk politimann ved en veisperring. Politimannen ber dem ta en snarvei gjennom skogen pga. veiarbeid; da bryter helvete løs!

Så det er sagt med en gang, Snarveien byr definitivt ikke på noen nyskapende skrekkopplevelse. Her er alt gjort før, og det hele blir dessverre veldig forutsigbart. Når det er sagt så lykkes filmen med å skremme oss på de (fleste) rette plassene, hovedproblemet er ikke at Snarveien rått kopier andre skrekkfilmer og kjører i oppkjørte spor, men heller de til dels slette skuespillerne. All ære for å ikke caste Kristoffer Joner i alle norske filmer, men skal man først caste ferske fjes, så må man mann kunne forlange litt mer innlevelse enn det (spesielt) Sondre K. Larsen levere. Høydepunkt: Se Mikkel Gaup som luguber smugler bli halshugget med øks gjennom bilvinduet. Den scenen alene er (nesten) verdt prisen! Nei, kjøp heller Vacancy, The Strangers eller Skjult!

Imponerende lydkvalitet (DTS HD) på denne Bluray- discen, men billedkvaliteten matcher ikke helt. Noget varierende. Av bonusmateriellet er det de utelatte scenen, det informative kommentarsporet og de to kortfilmene som er av størst interesse. I tillegg får du en grei bakomfilm, musikkvideo og trailer.

• Release: 6. januar
  • Regi: Severin Eskeland
  • Med: Marte G. Christensen, Sondre K. Larsen, Jens Hultén, Malin Kling,