Love, Wedding, Marriage

Romantiske komedier er en vanskelig genre, her er det lett å falle i forutsigbarhetens og platthetens feller – noe Love, Wedding, Marriage, gjør til gangs!
Komedie
Love, Wedding, Marriage

Du vet at du ikke akkurat ser en nyskapende film når anmeldelsen kunne vært skrevet etter kun ha sett 10-12 minutter av en film – det komplette handlingsforløpet, i all sin kjedsommelighet, ser du allerede for deg. Akkurat slik er samlebåndskomedien Love, Wedding, Marriage!

Det unge paret i midten av tjueårene består av den håpløst romantiske Ava (Mandyy Moore) og praktikeren Charlie (Kellan Lutz). Selve forelskelsen og bryllupet sveipes forbi på de første fem minuttene, for her er det ekteskapets klamme hånd som skal få oss til å mosjonere lattermuskulaturen. Ava er nyutdannet samlivsterapeut og får sitt livs sjokk når hennes egne, tilsynelatende svært lykkelige foreldre, plutselig vil skilles etter 30 års ekteskap. I alle strabasene med å redde ekteskapet (ja, for hun klarer faktiske det!), begynner hennes eget to ukers gamle ekteskap å skrante.

Yndige Mandy Moore gjør sitt beste ut av et syltynt manus og platte replikker på samlebånd, dessverre har hun en motspiller (Lutz) som hverken kan spille eller er sjarmerende – og hvor kjemien dem imellom er fullstendig fraværende. Slikt blir det ikke mye romantikk av! Manuset gjør karakterene pinlig platte og dumme, de håpløse replikkene lires ut som om man var på sin første audition og det hele er så uoriginalt og forutsigbart at vi vrir oss i sofaen. Vil du ha romantikk, så anbefales heller en god pornofilm!

Puh, heldigvis intet ekstramateriell hvor vi må pines igjennom en seanse der aktørene på rekke og rad skryter av hvilken fantastisk film dette er, og hvor utrolig heldige de er som får jobbe med hverandre! En relativt slett og svært varierende billekvalitet og et bra lydspor er hva denne BD-en byr på.

• Release: 11. januar 2012
  • Regi: Dermot Mulroney
  • Med: Mandy Moore, Kellan Lutz, James Brolin, Jane Seymour, Jessica Szohr, Michael Weston