Flight

Med Flight tar Robert Zemeckis oss med på en personlig reise i en sterk manns livs kamp. Gripende medrivende drama om den legendariske flykapteinen Whip som sliter med sine personlige problemer, og nekter å innse det. Zemeckis beste film på mange år!
Flight

Denzel Washington (Whip) er en gjenlevning fra flyselskapenes gullalder, og lever også deretter. Han omgir seg med de lekreste flyvertinnene, fester natten, og dagen, lang – og flyr sine passasjerer rundt med en heftig promille i blodet. Noe som for så vidt fungerer helt fint, inntil han en dag kommer ut for en forferdelig flykrasj. Mirakuløst nok klarer Whip å redde de fleste passasjerenes liv, men etterspillet graver i hans privatliv, og hans karriere og frihet settes i spill. Like fullt nekter Whip å innse sitt største problem – alkoholens klamme grep.

Når Zemeckis, endelig, beveger seg bort fra filmer som drives frem av teknikken, viser han igjen hvilken mester han er med mellommenneskelig drama. Med et medrivende og sterkt personlig manus, ekstremt bra skuespill fra Washington, Greenwood, Reillys, Goodmann og til og med Cheadle (!), følger vi Whips traumatiske ferd for å bli trodd om årsaken til krasjen, for å redde karrieren og samtidig overvinne kampen mot alkoholen.

Med et slikt grunnlag kunne man lett la seg henføre til klisjeer og stereotyper, men Zemeckis styrer, stort sett, klar fra alle slike feller, og gir oss et drama som beveger, imponerer og tidvis sjokkerer, og det uten at det virker kunstig og/eller klisjéfylt. En vanvittig sterk film med Washington i en av sine livs roller! Fem sterke stjerner!

På både lyd- (dts-MA 5.1) og bildesiden leverer denne BD-en topp kvalitet. Et fascinerende skarpt bilde og et særdeles rikt og presist surroundspor drar oss inn i den heftigste flykrasjscenen siden Fearless. Bonusmessig blir vi avspist med en bakomfilm på kun 11 min., noen spørsmål og svar, bakgrunnen for filmen og et interessant kikk på flykrasjscenen.

• Release: 26. juni 2013
  • Regi: Robert Zemeckis
  • Med: Denzel Washington, Don Cheadle, Kelly Reilly, John Goodman, Bruce Greenwood, Melissa Leo
  • Tid: 2:18 t

Nyhet: Nettforbruket på Black Friday har falt for første gang noensinne
Business

Vi begynner å bli lei Black Friday

For første gang noensinne har nettforbruket i forbindelse med Black Friday falt, det viser en ny rapport fra Adobe. I år ble det handlet for 8.9 milliarder dollar på nett i motsetning til 9 milliarder dollar i fjor.