Shure SRH440

Bærbar studiolyd

Shure SRH440 er vår nye favoritt blant lukkede hodetelefoner til under tusenlappen. De kan med hell brukes sammen med en iPod, og lyder friskt og balansert på all slags musikk. Die-hard hiphopfans vil kanskje konkludere annerledes, men etter vår erfaring er dette de hodetelefonene man skal ha når kravene er lukkede klokker, glassklar lyd og muligheten til å bruke dem på bærbart utstyr.
Glassklar lyd Nøytral og åpen klang iPod-vennlig
Ingenting
  • 40 mm membraner
  • 44 ohm/105 dB følsomhet
  • 181 gram

Vel å merke dersom man verdsetter klokkeklar og nøytral lyd. De ligner til forveksling de dobbelt så dyre 840-modellene, og Shure SRH440 står ikke mye tilbake for klangen fra de store proffmodellene heller. Til å være en hodetelefon til under tusenlappen, er de oppsiktsvekkende gode. De er bygget rundt en 40 mm membran, med en lukket klokke rundt, som ikke lekker lyd eller slipper inn mye støy. Store puter dekker rundt ørene, og de kan brukes med alt fra en iPod til en separat hodetelefonforsterker.

Lydkvalitet
Musikk lyder åpent og klokkeklart. Man føler at alle små nyanser slipper frem, vokaler lyder ufarget og det er både luftighet i tonene i diskanten og fylde i bassen. Man kan knapt forlange mer for 900 kroner. Den eneste ulempen med SRH440 er at de blir litt spisse i klangen når man spiller skikkelig høyt. Men for alle som setter pris på å høre musikkens innerste klangnyanser, er disse studiomodellene fremragende formidlere.