For Thomson handler det ikke om å jage rekorder i høyest mulig lysstyrke eller størst skjermstørrelse: På IFA viste de heller stolt frem «Europas minste» i et par TV-kategorier, deriblant det de hevder er «Europas minste» QLED-TV – en modell med 12 volt som du får helt ned i 24 eller 32 tommer med FHD-oppløsning. Eller hva med en 43 tommers MiniLED-TV med 4K-oppløsning? Selv de som bor i et bøttekott, vet jo å sette pris på god bildekvalitet enten man ser film eller gamer!
Thomson satser på «nytte først»

Mens flere av de store TV-produsentene benyttet IFA til å fronte sine aller største og mest spektakulære modeller, hadde Thomson altså valgt en mer pragmatisk tilnærming. Under slagordet «Useful Innovation» fokuserer de på nyttige funksjoner og løsninger som har praktisk betydning i hverdagen.
Strategien med å være nyttig ser så langt ut til å ha slått an hos forbrukerne. Siden Thomson-merket ble gjenopplivet i Frankrike for et par år siden, har selskapet utviklet et bredt sortiment med 170 ulike produkter, mye innen TV/radio, projektorer, monitorer og profesjonell displayløsninger. Selskapet melder om at omsetningen er doblet det siste året, med over 1,7 millioner solgte enheter. Veksten skjer både i etablerte markeder som Frankrike, Tyskland og Italia, og i Norden.
Selskapet har blitt kjent for sine «TV på hjul» – trilleskjermen GO TV, som nå kommer i en ny 32-tommers utgave. Thomson leverer også såkalte «Easy TV» modeller med forenklet brukergrensesnitt og fjernkontroll med færre og større knapper, til de som har nytte av det.
Selskapet viste også frem deres nye lydplanke og subwoofer, som er både kompakt og enkel å sette opp – åpenbart laget for å være en god match til Thomsons TV-er. Vi gleder oss til å teste lyden av denne ved en anledning.

Her i Norden satser Thomson først og fremst på Google TV, men på IFA viste de også frem modeller med Fire TV(fra Amazon) og TiVo OS, tilpasset for ulike målgrupper. TiVo har et interessant konsept hvor de samler strømmetjenester, lineær TV og sportsinnhold i én og samme brukerflate. Det gir rask og enkel tilgang, både til favoritter og nytt innhold, uten at du må hoppe mellom apper.



Les videre med LB+
Full tilgang 1 uke uten bindingstid!
Tilgang til ALT innhold i 1 UKE!
LB+ Total tilbud - Første mnd KUN 79,-
Tilgang til ALT LB+ innhold
LB+ total 12 måneder
Tilgang til ALT innhold i 12 måneder
- Tilgang til mer enn 7800 produkttester!
- Store rabatter hos våre samarbeidspartnere i LB+ Fordelsklubb
- Ukentlige nyhetsbrev med siste nytt
- L&B TechCast – en podcast av L&B
- Magsinet digitalt – ny utgave hver måned
- Deaktiver annonser
- L&B+ Video – bli med L&B redaksjonen behind the scenes, på de store tech-messene og mye mer!