Ioniq 6 N er utstyrt med firehjulstrekk og et dobbelt motorstystem som yter 478 kW (650 hk) og 770 Nm dreiemoment, men bare i 10 sekunder om gangen ved aktivering av «N Grin Boost»-funksjonen. Standardytelsen er på 601 hk. Bilen aksellerer fra 0-100 km/t på 3,2 sekunder ifølge Hyundais egne målinger og den har en oppfart på 257 km/t.
Batteriet er på 84 kWh og gir en WLTP-rekkevidde på 469 km. For å motvirke effektap under intens kjøring har Hyundai utviklet et nytt batterisystem med forbedret kjøling. Magnetsystemet i både for- og bakmotorene er forsterket med 19,8 prosent for å redusere varmeutvikling ved vedvarende høy belastning.

Teknologien som gir sjåførene et bredt glis
Ioniq 6 N har systemer som er utviklet for å simulere følelsen av å kjøre en klassisk sportsbil. «N e-Shift» simulerer girskift via padler bak rattet, mens «N Active Sound+» genererer motorlyd (ja, vroom, vroom!) gjennom bilens høyttalere. Føreren kan velge mellom tre forskjellige lydprofiler.
N Drift Optimiser muliggjør kontrollert overstyring ved hjelp av justerbare parametere for driftinitiering, vinkel og hjulspinn. N Track Manager-funksjonen gjør det mulig for brukeren å registrere banedata og rundetider.
Understell og kjøreegenskaper
Chassiset til Ioniq 6 N er omarbeidet i forhold til standardversjonen, med lavere tyngdepunkt og lengre caster-spor for bedre retningsstabilitet og mer direkte tilbakemeldinger fra styringen. De elektronisk styrte demperne har ulike innstillinger for gate- og banekjøring. Stivere fjærer og en ekstra tverrgående forsterkning bak skal øke stivheten i karosseriet.

Karosseri og aerodynamikk
Ioniq 6 N har blant annet 30 mm bredere skjermer på hver side, en bakvinge og andre endringer med fokus på aerodynamikk. Fronten har større luftinntak med aktive klaffer, og bakenden er utstyrt med en diffusor. Bilen er utstyrt med 20-tommers smidde lettmetallfelger.
Luftmotstandskoeffisienten er målt til 0,274 Cd, noe som er høyere enn standardmodellens 0,21. Dette skyldes at man har prioritert nedadgående trykk fremfor minimal luftmotstand.
Ioniq 6 N er basert på den samme E-GMP-plattformen som Ioniq 5 N og Kia EV6 GT. Sammenlignet med konkurrenter som Tesla Model 3 Performance (335 kW, 0-100 km/t på 3,3 sekunder) og BMW i4 M50 (400 kW, 0-100 km/t på 3,9 sekunder), tilbyr Hyundai mer kraft og marginalt raskere akselerasjon.
800V-arkitekturen gjør det mulig å lade fra 10 til 80 prosent på ca. 18 minutter på ladestasjoner med høy effekt.
Pris og tilgjengelighet
Hyundai Ioniq 6 N forventes å komme på markedet i 2026. Prisene er ikke offentliggjort, men den vil sannsynligvis koste omtrent det samme som Ioniq 5 N, som koster mellom 65 000 og 70 000 pund i Storbritannia. I USA forventes prisen å starte rundt 60 000 dollar.
Den norske prisen vil sannsynligvis være betydelig høyere enn standard Ioniq 6, som starter på 499 900 kroner. Hyundai tilbyr normalt fem års garanti uten kilometerbegrensning.