I løpet av denne uken vil amerikanske, engelske, svenske og tyske brukere av Spotifys Android-app kunne se videoklipp fra leverandører som ESPN, Comedy Central, Vice og BBC på sine mobile enheter. Det skriver WSJ.
Til å begynne med vil videoene vises uten reklame, men CNET siterer Spotify-sjef Daniel Ek på at video-reklame “kan bli en viktig inntektskilde i fremtiden.”

Spotify har beta-testet videoinnholdet i en periode i noen av de nevnte landene og har tilpasset både funksjonalitet og brukergrensesnitt ut fra de erfaringer som har blitt gjort i testperioden. I så måte vil appen foreslå videoklipp valgt etter brukerens musikksmak, og dessuten presentere en slags spilleliste med videoklipp, som “Ukens Nyheter” eller “Latter til Frokost”. Det er den beste måten å få brukerne til faktisk å se videoinnholdet, sier visedirektør Shiva Rajaraman til WSJ.
Spotify-brukere med iPhone og iPad vil få tilgang til videoinnhold på slutten av neste uke.
Spotify er verdens største musikkstrømmetjeneste med mer enn 75 millioner brukere. De fleste brukerne bruker imidlertid Spotifys gratis, reklame-baserte versjon, og hvis videoene på et senere tidspunkt også kommer til å inneholde reklame, kan det være et sårt tiltrengt økonomisk tilskudd til strømmetjenesten, som gikk ut av 2014 med et driftsunderskudd på 1,23 milliarder kroner.
Les videre med LB+
Full tilgang 1 uke uten bindingstid!
Tilgang til ALT innhold i 1 UKE!
LB+ Total tilbud - Første mnd KUN 79,-
Tilgang til ALT LB+ innhold
LB+ total 12 måneder
Tilgang til ALT innhold i 12 måneder
- Tilgang til mer enn 7800 produkttester!
- Store rabatter hos våre samarbeidspartnere i LB+ Fordelsklubb
- Ukentlige nyhetsbrev med siste nytt
- L&B TechCast – en podcast av L&B
- Magsinet digitalt – ny utgave hver måned
- Deaktiver annonser
- L&B+ Video – bli med L&B redaksjonen behind the scenes, på de store tech-messene og mye mer!