Xiaomi har tatt steget fra små til store hvitevarer

Xiaomi fortsetter å utvide sortimentet av hvitevarer og lanserer Mijia Italian Style 400L tre-dørs kjøl/frys.

Xiaomi har tatt steget fra små til store hvitevarer 2

Xiaomi, den kinesiske produsenten av forbrukerelektronikk og smarte hvitevarer er nok mest kjent for sine smarttelefoner, men produserer alt fra elektriske tannbørster og airfryers til TV-er og el-sparkesykler.

I senere tid har selskapet også gjort en inntreden på markedet for store hvitevarer. Tidligere i år lanserte de to kjøleskap i Kina, og det nye Mijia Italian Style 400L tre-dørs kjøle- og fryseskapet utvider sortimentet.

Xiaomi forteller at takket være «thin-walled foaming technology» har det nye kombiskapet et kompakt design samtidig som det maksimerer lagringskapasiteten. Til tross for relativt små dimensjoner på 600 x 635 x 1911 mm (BxDxH) har kjøledelen en kapasitet på 252 liter og fryseren 148 liter – som tilsammen blir 400 liter.

Les også Nyhet: Samsungs Bespoke Family Hub+ har 32-tommers display Samsung presenterte sitt nye kjøl/frys Bespoke 4-Door Flex med Family Hub+ - med 32-tommers skjerm - på CES 2023 i januar, og nå er det tilgjengelig i USA.

Produktet kan styres via et integrert touchpanel, med stemmeassistenten XiaoAI Assistant eller via en smarttelefon og selskapets Mi Home-app.

Xiaomi Mijia Italian Style 400L rommer, som navnet tilsier, 400 liter – fordelt på 252 liter kjøleskap og 148 liter fryser. Foto: Xiaomi

Utenfor Kina?

Lanseringen av Mijia Italian Style 400L følger rett etter Mijia Side by Side 610L og MIJIA 540L tidligere i år, men disse produktene er kun tilgjengelige i Kina. Selv om selskapets produkter allerede er tilgjengelige i over 100 land rundt om i verden, har de fortsatt ikke annonsert noen planer om internasjonal distribusjon.

Les også Nyhet: Siemens french door-kjøleskap og fryser med vinkjøler I fjor lanserte Siemens french door-kjøl/frys, og nå har de tatt et steg videre og lansert en modell med innebygd vinkjøleskap.

Ut fra suksessen Xiaomi har hatt med andre produktkategorier utenfor hjemmemarkedet, er det ikke usannsynlig at selskapet også vil prøve å lansere de store hvitevarene sine på det internasjonale markedet.

Xiaomi prioriterer av og til å lansere nye produkter på hjemmemarkedet før andre regioner. Dette gjør det mulig for selskapet å få de umiddelbar feedback før de lanserer produktet globalt», sa Ou Wen, Xiaomis General Manager for Vest-Europa, i en uttalelse nylig.

Ifølge Canalys er Xiaomi blant de tre største selskapene på det globale smarttelefonmarkedet når det kommer til salg av mobiltelefoner. Selskapets AIoT (AI+IoT)-plattform har ca. 589 millioner oppkoblede smart-enheter.

Les videre
Exit mobile version