TV’en skal være gigantisk

De store skjermene selger bedre, sier Philips. Det er er den høye oppløsningen som gjelder.

(Foto: Produsenten)

Store TV’er egner seg best for de som har en stor stue med god plass til skjerm. Men når oppløsningen blir høy, kan man gjerne nyte det store bildet på kort avstand. Det kan måles i form av at et stigende antall nordiske forbrukere kjøper flatskjermer fra 65 tommer og oppover.

«Vi har konstatert at flere og flere forbrukere ønsker en ekstraordinær opplevelse foran TV’en. Takket være den høye UHD-oppløsningen og avansert bildeteknologi blir bildekvaliteten på skjermen veldig god. Derfor gir det ekstra mening å oppgradere TV’en til en større størrelse.»

Det sier Nordic Business Manager Jon Hollendsted i pressemelding fra TP Vision, som står bak Philips TV.

«Med Ultra HD er det flere piksler på skjermen og derfor er bildekvaliteten mange ganger bedre i UHD enn i Full HD,» sier Jan Hollendsted.

Den amerikanske brancheforeningen Consumer Techonology Association (CTA), som er kjent for sine nøyaktige prognoser, forventer at 13 millioner Ultra HD TV’er blir sendt på markedet i 2016. Det er en økning på 83% i forhold til 2015.  Og det er kun starten på Ultra HD-eraen.

Les også: Slik får du plass til stor TV

Artikkelfoto: Philips Ambilux 8901 har med sine 65″ en stadig mer normal skjermstørrelse. Men skal man nyte høy oppløsning i lengre tid, er det nok en god idè å vri på sofaen, slik at man kan se på TV’en uten å vri ryggen ut av ledd.

 

Les videre
Exit mobile version