Nyhet

Sonos trekker seg og lover ny løsning

Alle produktene vil fortsatt fungere etter mai, lover Sonos CEO Patrick Spence.

Først annonserte Sonos at noen av selskapets eldste produkter ikke lengre ville få programvare-oppdateringer etter mai i år. Så utbrøt en skikkelig shitstorm blant Sonos-brukere på sosiale medier, og deretter forsøkte Sonos å helle olje på vannet ved å utdype forklaringen sin.

Dine gamle produkter slutter ikke å fungere, sa Sonos til Lyd & Bilde og forklarte at de gamle produktene bare måtte plasseres i sitt eget nettverket, for at de skulle fungere som før.

Og ellers kan du jo «gjenbruke» ditt gamle produkt og kjøpe en ny Sonos-høyttaler med 30% rabatt gjennom Sonos Trade Up-program, foreslo Sonos.

Men – sa flere brukere – vi har jo hatt muligheten til å kjøpe de «foreldede» som splitter nye produkter frem til nå? 

Og hva med sikkerheten? Man risikerer jo å ende opp med et antall Sonos-høyttalere på et eget usikkert nettverk, som man absolutt ikke bør koble telefonen til, da det ikke blir oppdatert? 

Unnskyld!

Og nå trekker Sonos seg. CEO Patrick Spence har nettopp offentliggjort et innlegg på Sonos offisielle blogg, hvor han lover endring og forbedring.

«Vi hører dere. Dette var et feilsteg til å begynne med. Det vil vi gjerne beklage for,» skriver Sonos-sjefen.

Han fortsetter med å forklare veien fremover og kommer med en rekke løfter:

“Jeg håper dere kan tilgi våre feiltrinn og gi oss en sjanse til å gjenvinne deres tillit. Uten dere ville ikke Sonos eksistert,» avslutter Patrick Spence sitt innlegg.

Les videre
Exit mobile version