Nyhet

Premiere på Volvo C40 Recharge

Se bildene av den første Volvo C40 Recharge på norsk jord.

Den er snart i produksjon, og de første kundene skal få bilene i løpet av fjerde kvartal 2021, i følge Erik Trosby. Kommunikasjonsjefen hos Volvo Car Norway.

Ett eksemplar av Volvo C40 Recharge er allerede kommet til Norge. Vi har gått bilen nærmere etter i sømmene, og kan fortelle at den kommende C40 Recharge ser  både sporty og frisk ut.

Men først litt fakta om C40 Recharge Twin:

C40 Recharge er bygget på den samme CMA-plattformen som XC40 Recharge, og under skallet er bilene like, men som man kan se er designet ganske annerledes på C40 Recharge.

Den kraftig skrånende taklinjen stjeler litt av høyden i baksetet, og en del av bagasjevolumet. De to små sp0ilerne langs bakrutens øvre kant, er unike for C40. Det samme er front- og baklyktene, men flytter man seg til innsiden, er interiøret det samme som på XC40 Recharge.

Med unntakt for et redesignet ratt og girspak.

I likhet med XC40, er C40 oppkoblet med Google Android for bil. Det betyr tilgang til Play Store, Google Maps, og Google Assistant. Utstyrsnivået på C40 er litt høyere enn på XC40, og gjenpeiles i prisen. Blant annet er Harman Kardon-anlegget standard. Det samme er panoramataket i glass, men tonede ruter, 20» hjul og hengerfeste er tilvalg.

Det er også vinterdekk, pigg eller piggfrie, som man må legge til. Bilen leveres med allværsdekk, som i teorien i hvert fall, skal funke til alle årstider. Det går sikkert greit i Tyskland eller Belgia (hvor bilden produseres), men i Norden må man ha vinterdekk.

I følge Volvo er det ingen endringer i demper- eller styreoppsett, sammenlignet med XC40, så de kjører helt likt og byr på den samme kjøreopplevelsen.

En ting til: XC40 Recharge oppdateres nå (uke 46) og vil også kunne trekke opptil 1800 kg hengervekt. 300 kg mer enn før.

Her kan du se mer av C40 Recharge, i Fjord Blue, med Connect Textile / Microtech sportseter  og blått stoff i dørsider og dørken:

<
>
Les videre
Exit mobile version