annonse

Viaplay blir en del av Googles skandinaviske lansering av Google Home

Nordic Entertainment Group (NENT Group) lanserer i dag nyheten om at Viaplays strømmetjeneste blir kompatibel med Google Home og Google Mini når de kommer i butikker over hele Skandinavia fra 24.oktober (og tilgjengelig for forhåndsbestilling på nett allerede i dag via Google Store og Elkjøp). Google Home er den første smarthøyttaleren som kan benyttes med talekommandoer på norsk, dansk og svensk.

Ved å knytte sammen en Viaplay-konto og en Google-konto i Google Home-appen, kan brukerne kontrollere Viaplay gjennom Chromecast eller Android-TV ved å bruke kommandoer på norsk, dansk og svensk. Viaplay-kunder vil derfor få muligheten til å bruke sin stemme til å finne innhold, søke, spille av og pause i Viaplays omfattende tilbud av filmer og tv-serier.

Brukerne kan på norsk si hva de vil se, hvilken tjeneste de vil bruke og hvor de vil se. For eksempel: “Hei Google! Spill ‘Conspiracy of Silence’ på Viaplay på min TV.”

Kaj af Kleen, Group Chief Technology og Product Officer, NENT Group: “Stemmestyrte smarthøyttalere er en av de største forbrukertrendene i dag, det har aldri vært en så rask adapsjon av ny teknologi siden smarttelefonene kom. NENT Group er opptatt av innovasjon og av å gi publikum den aller beste underholdningsopplevelsen. Vi har sett på hvordan vi på best mulig måte kan bruke stemmeaktivering for våre tjenester, og er veldig fornøyde med å samarbeide med Google i denne pan-skandinaviske lanseringen.»

Vegard Drogseth, administrerende direktør i NENT Group Norge: “ Det er viktig for oss å gjøre Viaplay tilgjengelig på så mange plattformer og skjermer som mulig. Partnerskapet med Google gjør det mulig for våre kunder å se sine favorittserier ved å bruke talekommandoer på norsk for første gang. Det ligger et stort potensial i å kombinere godt innhold med smart teknologi. Vi har ambisjon om å være ledende på stemmestyrt teknologi, og vil jobbe videre med å få smarthøyttalere til å heve Viaplay-opplevelsen enda et hakk.»

Viaplay blir tilgjengelig på Google Home og Google Mini i Norge, Danmark og Sverige fra lanseringen den 24. oktober.

Viaplay-kunder får mulighet til å bruke Google Assistant med stemme både på norsk, dansk og svensk til å spille av og kontrollere sine favorittfilmer og tv-serier fra Viaplay.

Foto.no kjøper Interfoto

To av Norges største slås sammen

Ricoh-kamera for entusiaster

Ricoh GR III kan bli den nye kompaktfavoritten

Viktig nytt om Nikon Z-kameraer

Nå kan du oppdatere Nikon Z7 og Z6

Promotert plassering
Test: Kygo E7/900

Perfekt til trening

De helt trådløse Kygo E7/900 har tøff bass, og en ekstrem rekkevidde.

Samsung utfolder seg

Den første brettbare mobilen på markedet er en realitet. Hils på Samsung Galaxy Fold. Og sett av en stor sum om du ønsker å kjøpe den

Flaggskipet Galaxy S10 er her

Vi har kjent på Samsungs nye monstermobil som har alle finesser man kan ønske seg..

Datacolor SpyderX Pro

Slik får du korrekte farger

Fotografer må kalibrere skjermen hvis fargene skal bli riktig gjengitt.

SteelSeries Stratus Duo

Gjør PC-en til en konsoll

Steelseries trådløse kontroller er perfekt til bil- og arkadespill på PC-en og mobilen.

Dykke med droner

Glem flyvende droner, undervannsdroner er morsommere.

Reisekameraer med superzoom

Panasonic-kameraer for reiseglade fotografer

Panasonics 2019 TV-modeller får Dolby Vision og HDR10+

Det er bare den aller billigste TV-modellen som uteblir fra det gode selskap, når Panasonic ruller ut forbedrede HDR-formater. Og Dolby Atmos.

Hansker for pekeskjermer

Bruk mobilen uten å fryse på fingrene

Lukket toppmodell og forsterker fra Focal

Den fantastiske Utopia har fått et lukket alternativ i form av Stellia. Focal gir oss også like gjerne hodetelefonforsterkeren Arche.

annonse

Lyssterk Nikon-zoom

Nikon Z ble plutselig enda mer interessant.

McIntosh trådløse lydplanke

Se lydplanken som tror den er et anlegg

Sonos Amp

Sonos dobler kraften

Endelig en Sonos-forsterker kraftig nok til å drive skikkelige høyttalere med overbevisning. Og selvsagt med full multiromsfunksjon.

Canon kverker speilrefleksen

Med det nye speilløse EOS RP ser vi slutten for speilrefleksen

Helrått reisekamera fra Fujifilm

Fujifilm X-T30 får pris og rå egenskaper

Nikon Z6

Fulltreffer med fullformat

Billigst er best i Nikons nye Z-serie med systemkameraer.

Rekordomsetning for elektronikkbransjen

Men kjempefall for lyd- og bildeprodukter

Nokia 5.1 Plus

Billig Nokia ­overrasker noe

Nokia 5.1 Plus er på flere punkter bedre enn man med rette kan forvente til prisen. Men man kommer ikke utenom et par kompromisser.

16 x zoom fra Olympus

Kompakt 12-200mm zoom

Audiovector slipper musikken fri

Med jording av høyttalerne har Audiovector lykkes å forbedre lyden.

Audeze Mobius

Ut av hodet opplevelse

Audezes luksus-headset gjør om på grunnreglene for hodetelefoner. Og så låter de godt!

The Truth Matters

Dekkoperasjonen bak Irak-krigen

Bush-regjeringen løy, bevisst, om årsakene til den andre Irak-krigen – og pressen unnlot å stille dem til ansvar.

BlacKkKlansman

En politisk knyttneve!

Spike Lee leverer en av sine beste filmer – om rasehat da og nå.