Storebrands kunder får Google Pay

Fra i dag kan Storebrands bankkunder ta i bruk Google Pay. Med Google Pay blir mobilbetaling enkel, rask og trygg.

For å benytte seg av denne betalingsmetoden må Android-brukere enkelt og greit laste ned Google Pay-appen på mobilen. Så er det bare å legge til Storebrands bank- eller kredittkort.

– Vi er svært fornøyde med å kunne tilby Google Pay til kundene våre. Løsningen er brukervennlig, og vil forenkle hverdagen for mange, sier Caroline Johansen, leder for bank personmarked i Storebrand.

En rekke digitale betalingsløsninger har allerede etablert seg som fullgode alternativer til kort og kontanter. Storebrand tilbyr allerede FitBit, Garmin og Vipps. Og betalingskortene til Storebrand støtter naturligvis kontaktløs betaling. Med Google Pay er tilbudet ytterligere utvidet.

Google Pay kan brukes i butikker, på nettsteder og i apper på millioner av steder verden over. Løsningen sikrer en rask og trygg mobilbetaling. Android-brukere (krever Android 5+) tæpper ganske enkelt mobilen mot betalingsterminaler som tillater kontaktløs betaling. Alle Google-produkter (Google Play, Chrome, og YouTube Premium) er satt opp for bruk av Google Pay. Dette gjør kjøp av filmer, bøker og apper enklest mulig. Samtidig får brukerne også en samlet oversikt over alle kjøp.

– Kundene søker stadig etter smarte løsninger, og det er viktig for oss å være med i den digitale utviklingen for å levere på kundens behov. Kunden er sjefen, sier bankleder Johansen.

Sikkerhet er selve kjernen i Google Pays utforming. Kortinformasjonen er hverken lagret på mobilenheten eller lagt inn i utsalgsstedets system. Derfor er det for eksempel ikke slik at brukerne er nødt til å sperre kortet sitt dersom de mister mobiltelefonen.

– Det er bakt mye sikkerhet inn i alle disse systemene, så det er helt trygt. Det kan være lurt å teste forskjellige tjenester og gå for den betalingsløsningen som gjør livet ditt litt mer smidig og enkelt, råder Johansen.

Storebrand jobber kontinuerlig med å utvide tilbudet av enda flere betalingstjenester. Hvilke banken skal tilby, og eventuelt når, er avhengig av avtale med ulike aktører, forteller Johansen.

Panasonic Lumix S 24-105mm F4 Macro OIS

Super allround-zoom

Panasonics første fullformat, standardzoom lever opp til ­forventningene.