Samsung presenterer QLED 8K TV med AI Upscaling

BERLIN, Tyskland – 30. august 2018 – Under IFA-messen lanserer Samsung Electronics Co. sin storsatsning på 8K med sin nye Q900R QLED 8K-TV, med 8K AI Upscaling og 8K-oppløsning. Samsung QLED 8K-TV kommer i tre store skjermstørrelser (65 “, 75” og 85 “) med flere funksjoner tilpasset HDR 8K, alle kontrollert av den nye Quantum Processor 8K. Samsung QLED 8K TV vil være tilgjengelig i butikk fra og med begynnelsen av oktober *.

Samsungs satsning på QLED 8K-TV med 8K AI Upscaling er en del av Samungs langsiktige visjon om å tilby forbrukerne den største og beste bildeopplevelsen, nå med 8K som den skarpeste og mest levende skjermoppøsningen på markedet.

(Foto: Produsenten)

– I Samsung arbeider vi kontinuerlig med innovasjoner som kan løfte TV-opplevelsen. Vi tar nå et stort steg når det gjelder høykvalitativ bildekvalitet med produksjonen av vår QLED 8K-TV med 8K AI Upscaling. Vi er stolte over å presentere Q900R og er overbevist om at våre kunder kommer til å oppleve fantastisk brillians i farge, klarhet og lyd på våre nye modeller med 8K, sier Jongsuk Chu, Senior Vice President i Samsung.

For å oppnå 8K-kvalitetsbilder har Samsung Q900R 8K-oppløsning som kan nå en lysstyrke på opptil 4.000 nits. Egenskapene gjør det mulig for TVen å vise fire ganger flere pixler enn 4K UHD-TV og 16 ganger mer pixler enn full HDTV. QHDR 8K, som drives av HDR10+, er også innebygget i Q900R, for å gi 100 % fargevolum og et mer levende bilde. Q900Rs 8K AI Upscaling er en proprietær teknologi som er utviklet ved hjelp av kunstig intelligens og utformet for å forbedre både bilde- og lydkvalitet. Når man ser på innhold via en streamingtjeneste, set-top box, HDMI, USB eller til og med via mobil skjermdeling, kan Quantum Processor 8K kjenne igjen og skalere opp innholdet og vise det i 8K-oppløsning. Sammen med maskinlæring for å levere eksepsjonell 8K, farge og lyd, vil Q900R inneholde Direct Full Array Elite, for økt kontrast og nøyaktig bakgrunnsbelysningskontroll.

Q900R skapt med forbrukeren i tankene TVen byr på et bredt spekter av brukermuligheter, men går aldri på kompromiss med kvalitet når det gjelder lyd og bilde. For eksempel kan TV-en identifisere underholdningsenheter som er koblet til den, inkludert lydenheter som er koblet til via optisk kabel. Disse kan styres via en fjernkontroll som automatisk skifter TV-bildet og lydutgangen for optimal visning.

Livsstilsfunksjoner som Ambient Mode har blitt forbedret for å gi forbrukerne flere bruksområder for sine TVer. One Invisible Connection, som følger med TVen, inneholder en optisk kabel hvor strømmen går gjennom en sømløs ledning, noe som gir brukeren større frihet til å bestemme hvor og hvordan de plasserer TVen i hjemmet.

Duell
Gaming laptops

Ny sheriff i byen

De første maskinene med Nvidias hittil raskeste PC-grafikkprosessor er ankommet. Hvem kommer først over målstreken?

Nå skal du kjøpe iPad

Hvis du er blant dem som har hatt planer om å kjøpe nytt nettbrett, er tiden inne.

Billions, sesong 4

Lunken finansakrobatikk

I 4. sesong av Billions begynner slitasjen og idétørken å bli vel fremtredende.

Stax SR-009s

Dette er ikke lyd. Det er magi.

Nå vet jeg hvordan det er å ha et helt univers presset inn mellom ørene.

Venom

Fisk på land!

Tom Hardy spleiset med brautende og glefsende aliens blir aldri hverken fugl eller fisk.