Nighthawk Pro Gaming XR700

Berlin/Oslo – 30. august, 2018 — NETGEAR, Inc. presenterte under IFA 2018-messen i dag, det nyeste medlemmet av Nighthawk Pro Gaming-familien: Nighthawk Pro Gaming XR700 WiFi Router – markedets raskeste ruter for gaming. Takket være AD7200 Quad Stream Wave 2 WiFi og det prisvinnende DumaOS integrert, sprenger NPG XR700 grenser og gir enhver gamer full kontroll for å kunne dominere i online multiplayer.

«Når Nighthawk Pro Gaming XR700 WiFi Router danner nettverksgrunnlaget for din gamingopplevelse, kan du være sikker på at faktorer som ping og latency ikke lenger er flaskehalsen», forteller Pål Vatneberg, Country Manager for NETGEAR i Norden. «Med syv gigabit-porter, 10G-port, 1,7 GHz firekjerneprosessor og integrert Plex Media Server, får du den absolutt beste spill- og streamingopplevelsen via nettverket, uansett om det er på spillkonsoll, pc eller mobile enheter.»

(Foto: Produsenten)

Full kontroll med DumaOS

Programvaren i XR700 er basert på DumaOS og gir avansert funksjonalitet for gaming, som sikrer tilpasningsevne og ytelse for gaming uten sidestykke innenfor rutere. Dette blant annet gjennom det intuitive og interaktive Gaming Dashboard, Geo Filter og avansert Quality of Service (QoS)-funksjonalitet.

• Gaming Dashboard – Se båndbreddebruk, ping og mange andre parametere i sanntid, for alle enhetene på nettverket
  • Geo Filter – Unngå lag ved å begrense den geografiske avstanden til spillservere eller andre spillere – bli garantert en nær forbindelse, og opprett lister over blokkerte og godkjente servere
  • Quality of Service (QoS) – Sett opp individuell prioritering og allokering av båndbredde for hver enkelt enhet, og still den maksimale opp- og nedlastingshastigheten for å redusere risikoen for lag

Network Monitor – Kontroller nettverket for enheter som bruker mye av båndbredden, og identifiser applikasjonene som kan være årsaken til lag.

Maskinvarefunksjoner i XR700-ruteren

NPG XR700 kombinerer avansert gamingprogramvare med overlegen maskinvare, noe gamere forventer av Nighthawk Pro Gaming-brandet. Ruteren har blant annet en kraftig 1,7 GHz firekjerneprosessor, quad-stream WiFi med MU-MIMO, 60 GHz 802.11ad WiFi-teknologi og fire kraftige eksterne aktive antenner samt 10G SFP+-port.

• AD7200 Quad Stream Wave2 WiFi – Multi-User MIMO (MU-MIMO) baner vei for parallell streaming med hastigheter på opptil AD7200*, 4K UHD-streaming i perfekt kvalitet og opptil gigabit WiFi-hastigheter til mobile enheter på 160 MHz-båndet
  • Syv gigabit Ethernet-porter (seks LAN + én WAN) – Mulighet for å sette opp to porter i Link Aggregation, for å sikre raskere filoverføringer (opptil 2 Gbps via kablet forbindelse) og gaming
  • Kraftig 1,7 GHz firekjerneprosessor Håndterer 4K UHD-streaming, VR-gaming og enda flere samtidige på nettverket enheter uten problemer
  • 60 GHz 802.11ad WiFi – Den raskeste WiFi-teknologien sikrer øyeblikkelige nedlastinger og sikkerhetskopier
  • Integrert Plex Media Server – Optimal avspilling av alle dine mediefiler, uansett hvor du er og hvilken enhet du bruker
  • Ekstra DFS-kanaler – 15 ekstra kanaler i 5 GHz-båndet for å unngå interferens
  • Kraftige aktive antenner – Bedre trådløsdekning og hastighet i hele hjemmet
  • To USB 3.0-porter og ReadyCLOUD® USB-tilgang – Raskere streaming og sikkerhetskopiering, samt sikker skybasert tilgang til USB-lagringsenheter
  • VPN-server – Få sikker tilgang til nettverket og internett uansett enhet
  • Automatiske sikkerhetsoppdateringer – Få den nyeste programvareoppdateringen for ruteren automatisk
  • Automatisk sikkerhetskopiering – Enkel og automatisk sikkerhetskopiering av din pc til skyen eller USB-enheter (via gratisprogramvaren ReadySHARE Vault)
  • Futuristisk og praktisk design – XR700 kan enkelt monteres på vegg og har dessuten en av/på-knapp for LED-lysene, slik at du kan game uforstyrret i mørket

* Maksimal trådløs båndbredde er basert på IEEE 802.11-spesifikasjonene. AC7200 tilsvarer 4 600 Mbps på 60 GHz 802.11ad + 1 733 Mbps på 5 GHz 802.11ac + 800 Mbps på 2,4 GHz 802.11ac med 256 QAM-støtte. Faktisk båndbredde og trådløsdekning vil variere avhengig av nettverksforhold og omgivelser – blant annet mengden av nettverkstrafikk, forstyrrelser fra andre nettverk samt bygningens materialer og konstruksjon.

Duell
Gaming laptops

Ny sheriff i byen

De første maskinene med Nvidias hittil raskeste PC-grafikkprosessor er ankommet. Hvem kommer først over målstreken?