annonse

Netgear lanserer ny Orbi-ruter tilpasset europeiske hjem

Mesh-ruter med enkel installasjon og WiFi-dekning uansett hvor du befinner deg i hjemmet.

OSLO  9. oktober 2018 NETGEAR utvider sin populære Orbi-serie av WiFi-produkter, som skal gi hele hjemmet dekning med nye AC2200 Orbi Tri-Band Mesh WiFi Router (RBR20) – en enkeltstående ruter rettet mot det europeiske markedet, og som leverer sterkere og raskere WiFi til hjem på opptil 125 m2.

Orbi RBR20 fungerer som en dedikert 802.11ac Tri-band-ruter (AC2200), som kombinerer stilfullt design og høy ytelse med en WiFi-hastighet på opptil 2,2 Gbps. Og har man barn i hjemmet, er tryggheten og foreldrekontrollen sikret via Disney Circle.

Skulle man senere få behov for å utvide WiFi-dekning til et areal større enn 125 m2, kan RBR20 kombineres med satellittenheter fra Orbi-serien. Og takket være den patenterte FastLane3-teknologien, som dedikerer et frekvensområde for kommunikasjon mellom ruteren og satellitter, forbedres dekningen uten at det påvirker hastigheten.

«Hvert hus er forskjellig, og vi vil gjerne gi brukerne friheten til å velge mellom en separat ruter og et mesh-system. Med en separat ruter som kan bygges ut til et større mesh-system, er det ingen risiko for at man senere angrer på sitt valg», forteller Pål Vatneberg, Nordic Country Manager for NETGEAR.

Han fortsetter: «RBR20 er den første separate ruteren i Orbi-serien, og den kan alene dekke opptil 125 m2. Samtidig kan den enkelt kombineres med en eller flere satellitter fra hele Orbi-serien, slik at du står fritt til å utvide WiFi-nettverket senere om behovet oppstår – uten at du trenger å endre nettverks navn, passord eller andre deler av konfigurasjonen».

Orbi settes opp med ett enkelt navn for det trådløse nettverket, og baserer seg på dedikert Tri-band WiFi for kommunikasjon mellom ruter og satellitter. Med dette vil man kunne bevege seg fra rom til rom i hjemmet uten å skifte nettverk eller få uten avbrudd i forbindelsen – selv ved streaming av 4K-video.

Orbi kan via enkle talekommandoer styres via Amazon Alexa og Google Assistant. Foreldre vil i tillegg verdsette mulighetene i den smarte foreldrekontroll-funksjonaliteten, som leveres via Disney Circle. Her kan man styre hvilken type innhold barna skal ha tilgang til, og hvor mye de skal kunne bruke nettet – både per barn og per enhet.

Nøkkelfunksjoner for Orbi Whole Home WiFi Router (RBR20):

• Utvidet dekning — Få hastigheter på opptil 2,2 Gbps* og 125 m2 dekning. I større boliger, eller konstruksjoner som gir ekstra utfordringer for WiFi, kan nettverket utvides med ekstra satellitter.
  • FastLane3-teknologi — Dedikert forbindelse på egen frekvens mellom enhetene i Orbi-systemet, gir bedre muligheter for 4K-videostreaming og gaming – selv når du kobler flere enheter til nettverket.
  • Enkel og dynamisk utvidelse — Når RBR20 benyttes som separat ruter, allokeres den totale tri-band-båndbredden til WiFi-enhetene som er koblet til. Når Orbi-satellitter kobles til, settes det opp et WiFi-system hvor ett av 5 GHz-båndene benyttes til en dedikert og lynrask forbindelse (867 Mbps) mellom ruteren og hver satellitt.
  • Smart foreldrekontroll — Circle fra Disney gir deg muligheten til å styre hvilket innhold som skal kunne nås på nettet, og hvor mye nettet kan brukes – for enhver type enhet.
  • Gjestenettverk — Gi venner og familie tilgang til internett uten å dele ditt personlige nettverkspassord.
  • Ethernet-porter — Bruk de to Gigabit Ethernet-portene på hver ruter og satellitt, for å koble til enheter via kabel.
  • Integrert med Amazon Alexa og Google Assistant — Bruk enkle talekommandoer for å styre hjemmenettet ditt.

Pris og tilgjengelighet

AC2200 Orbi Tri-Band Mesh WiFi Router (RBR20) er tilgjengelig på det norske markedet med en veiledende pris på 1 490 kroner inklusive mva.

For å utvide til et mesh-system, er RBS20-satellitter tilgjengelig med samme pris. RBS20-satellitten kan også benyttes til å utvide eksisterende Orbi-systemer.

Foto.no kjøper Interfoto

To av Norges største slås sammen

Ricoh-kamera for entusiaster

Ricoh GR III kan bli den nye kompaktfavoritten

Viktig nytt om Nikon Z-kameraer

Nå kan du oppdatere Nikon Z7 og Z6

Promotert plassering
Test: Kygo E7/900

Perfekt til trening

De helt trådløse Kygo E7/900 har tøff bass, og en ekstrem rekkevidde.

Samsung utfolder seg

Den første brettbare mobilen på markedet er en realitet. Hils på Samsung Galaxy Fold. Og sett av en stor sum om du ønsker å kjøpe den

Flaggskipet Galaxy S10 er her

Vi har kjent på Samsungs nye monstermobil som har alle finesser man kan ønske seg..

Datacolor SpyderX Pro

Slik får du korrekte farger

Fotografer må kalibrere skjermen hvis fargene skal bli riktig gjengitt.

SteelSeries Stratus Duo

Gjør PC-en til en konsoll

Steelseries trådløse kontroller er perfekt til bil- og arkadespill på PC-en og mobilen.

Dykke med droner

Glem flyvende droner, undervannsdroner er morsommere.

Reisekameraer med superzoom

Panasonic-kameraer for reiseglade fotografer

Panasonics 2019 TV-modeller får Dolby Vision og HDR10+

Det er bare den aller billigste TV-modellen som uteblir fra det gode selskap, når Panasonic ruller ut forbedrede HDR-formater. Og Dolby Atmos.

Hansker for pekeskjermer

Bruk mobilen uten å fryse på fingrene

Lukket toppmodell og forsterker fra Focal

Den fantastiske Utopia har fått et lukket alternativ i form av Stellia. Focal gir oss også like gjerne hodetelefonforsterkeren Arche.

annonse

Lyssterk Nikon-zoom

Nikon Z ble plutselig enda mer interessant.

McIntosh trådløse lydplanke

Se lydplanken som tror den er et anlegg

Sonos Amp

Sonos dobler kraften

Endelig en Sonos-forsterker kraftig nok til å drive skikkelige høyttalere med overbevisning. Og selvsagt med full multiromsfunksjon.

Canon kverker speilrefleksen

Med det nye speilløse EOS RP ser vi slutten for speilrefleksen

Helrått reisekamera fra Fujifilm

Fujifilm X-T30 får pris og rå egenskaper

Nikon Z6

Fulltreffer med fullformat

Billigst er best i Nikons nye Z-serie med systemkameraer.

Rekordomsetning for elektronikkbransjen

Men kjempefall for lyd- og bildeprodukter

Nokia 5.1 Plus

Billig Nokia ­overrasker noe

Nokia 5.1 Plus er på flere punkter bedre enn man med rette kan forvente til prisen. Men man kommer ikke utenom et par kompromisser.

16 x zoom fra Olympus

Kompakt 12-200mm zoom

Audiovector slipper musikken fri

Med jording av høyttalerne har Audiovector lykkes å forbedre lyden.

Audeze Mobius

Ut av hodet opplevelse

Audezes luksus-headset gjør om på grunnreglene for hodetelefoner. Og så låter de godt!

The Truth Matters

Dekkoperasjonen bak Irak-krigen

Bush-regjeringen løy, bevisst, om årsakene til den andre Irak-krigen – og pressen unnlot å stille dem til ansvar.

BlacKkKlansman

En politisk knyttneve!

Spike Lee leverer en av sine beste filmer – om rasehat da og nå.