Nå kan Netatmo-kameraene styres via Google Home

Netatmos smarthus-løsninger integreres med Google Home

Nå kan alle som har en Google Home-enhet bruke stemmestyring til å betjene Netatmos produkter sømløst i sitt eget hjem.

Oslo, 24. oktober 2018 – Netatmo, en av de ledende aktørene innen smarthusteknologi, annonserer i dag at alle deres sikkerhetsprodukter vil kunne brukes sammen med Google Home, som nå er i salg på det norske markedet.

Det innebærer at du kan benytte stemmestyring til å betjene overvåkningskameraene Smart Outdoor Camera(Presence) og Smart Indoor Camera(Welcome) via Google Home. Det er også mulig å bruke Google Assistant på mobiltelefonen til å styre de samme Netatmo-enhetene. Produktene vil bli automatisk oppdatert.

– Akkurat som internett har revolusjonert telecom-sektoren eller strømmetjenester har forandret musikkbransjen, bidrar taleassistenter til å gjøre smarthustjenester tilgjengelig for alle. Taletjenester sørger for akselerasjon i dette markedet, samtidig som de spiller en viktig rolle med tanke på automatisering av hjemmet. Ved å gjøre våre sikkerhetsløsninger kompatible med Google Assistant, får våre kunder større frihet til å kommunisere sømløst med sine smarthus-produkter, sier Fred Potter, CEO og grunnlegger av Netatmo.

Ved hjelp av Google Assistant, kan Google Home-enheten hjelpe deg med å finne svar på det du lurer på gjennom Googles søkemotor, samt betjene musikk, håndtere dagligdagse gjøremål og kontrollere ulike smartprodukter. Det eneste du trenger å gjøre for å komme i gang er å si «OK, Google».

«OK, Google, vis meg kameraet ved inngangsdøren på TV-en»

Har du et av utendørs- eller innendørskameraene til Netatmo, kan nå bruke en Google Assistant-kommando for blant annet å vise det samme som kameraet ditt viser i sanntid rett på TV-en  din via en Chromecast. Du kan også skru på utelyset på Smart Outdoor Camera med en enkel kommando («OK, Google, skru på lyset ved inngangsdøren»)

Utendørskameraet oppdager- og varsler deg med det samme dersom noen forsøker å gjøre innbrudd, dersom det kommer en bil i oppkjørselen eller hvis store dyr kommer på besøk i hagen din. Kameraet kommer med et innebygd utelys som du kan aktivere manuelt eller programmere til å skrus på når kameraet for eksempel oppdager et menneske, en bil eller et dyr.

Innendørskameraet gir deg umiddelbar beskjed på telefonen hvis det registrerer en innbruddstyv eller en fremmed i huset ditt. Kameraet sender samtidig et bilde av personens ansikt, sammen med en video. Takket være ansiktsgjenkjenningsteknologi, kan kameraet enkelt kjenne igjen ansikter.

Pris og tilgjengelighet

Utendørskameraet Smart Outdoor Camera (Presence) er tilgjengelig til en veiledende pris på 2 999,- NOK, mens innendørskameraet Smart Indoor Camera (Welcome) har en veiledende pris på 1999,- NOK. Begge produktene er tilgjengelige hos forhandlere som Clas Ohlson, Komplett, NetonNet, Eplehuset og Elkjøp.

Duell
Gaming laptops

Ny sheriff i byen

De første maskinene med Nvidias hittil raskeste PC-grafikkprosessor er ankommet. Hvem kommer først over målstreken?