HAY Sonos One Limited Edition er tilgjengelig fra 5. november

I dag kunngjorde Sonos (Nasdaq: SONO) at alle de fem eksklusive Sonos One-fargene produsert i samarbeid med HAY blir tilgjengelige for salg den 5. november. Kolleksjonen, som først ble vist på Salone del Mobile i Milano, består av fargene Forest Green, Pale Yellow, Soft Pink, Light Grey og Vibrant Red – alle fra årets HAY-palett.

Den eksklusive kolleksjonen er produsert for å kombinere moderne design med lyd på en sømløs måte i ethvert hjem.

– Hos HAY finner du ikke to like produkter. Jeg tror at hver gjenstand har sitt eget sett med farger: en stol, en tannbørste eller en porselensgjenstand kan ikke ha den samme fargen, men de kan utfylle hverandre. Når det gjelder Sonos-serien, ble vi inspirert av vårt daglige liv i hjemmet. Vi ville lage farger som passer for alle, sier Mette Hay, co-founder og Creative Director i HAY.

– Gult er knyttet til kjøkken og bad, som ofte har lyse farger samt rustfritt stål og porselen. De grønne fargetonene skal minne om potter eller planter som står i vinduene. Den lyse gråfargen er for alle. Det var viktig å finne den rette nyansen – en som passer både på arbeidsplasser, i hjemmet og til forskjellige uttrykk. Rosa er den fargen vi føler er knyttet til mote, og vi mener at det er høy etterspørsel etter rosa for tiden. Den ikoniske rødfargen var den siste jeg valgte til kolleksjonen, siden den utgjør en viktig kontrast i samspill med møblene i hjemmet, forteller Hay.

– Sonos sin filosofi rundt produktdesign handler om å oppnå en elegant integrasjon mellom livet i hjemmet og lyddesign. Vi jobber mot dette målet uten at det går på bekostning av akustikk, tilkoblingsmuligheter eller lytteropplevelse. Høyttalerne våre er ikke utformet for å kreve oppmerksomhet, de er designet for å passe naturlig inn i omgivelsene. Med HAY har vi kunnet ta denne integrasjonen til et nytt nivå og tilpasse høyttalerne våre til forskjellige omgivelser i HAY-hjemmet, sier Tad Toulis, VP Design i Sonos.

For å feire lanseringen har Sonos inngått et samarbeid med den britiske nettradiostasjonen NTS for å lage et ti-timers radioprogram den 5. november. Fem forskjellige artister skal stå for et 120-minutters innslag hver basert på kolleksjonens farger. Den norske synthpop-duoen Smerz har ansvar for gulfargen og står for to timer med musikk som matcher. Tune inn fra klokken 17.00 norsk tid den 5. november for å høre hva de har laget, enten fra NTS Live eller via Sonos-appen din. Les mer om prosjektet på NTS sitt nettsted.

HAY Sonos One kommer for salg fra 5. november klokken 10:00 på sonos.com med en pris på 2 299 kroner, og vil også bli solgt fra HAY sin flaggskipbutikk i Oslo.

IKEA Trådfri kontrollsett

Slå av og på

Gjør dum elektronikk litt smartere. Spesielt sammen med Trådfri Gateway.

IKEA Trådfri Gateway

IKEAs port til det smarte hjem

Vil man ha mest mulig ut av sine Trådfri smarte hjem-produkter, kommer man ikke utenom Trådfri Gateway.

IKEA Trådfri dimmesett

Smart pære for nybegynnere

IKEA Trådfri dimmesett er lett å komme i gang med. Men er ikke spesielt smart på egenhånd.

Lyssterk Leica 35mm

Her er den første vidvinkelen til Leica SL fullformatkameraer

MWC 2019: Nye PC’er fra Lenovo

MWC er ikke bare en mobilmesse. Lenovo hadde også pc'er til både jobb og fritid.