Epson lanserer tre PRO-UHD-projektorer

Epson lanserer en trio med hjemmekinoprojektorer for filmentusiaster som setter bildekvalitet høyt (EH-TW7400, EH-TW9400, EH-TW9400W), på IFA 2018 i Berlin, stand 103, hall 21. Med disse rimelige projektorene, som har gode tilkoblingsmuligheter og enkel konfigurasjon, kan forbrukere nyte en storskjermopplevelse med 4K-innhold hjemme.

For å hjelpe kundene med å identifisere modellenes imponerende visningsmuligheter har Epson gruppert sine avanserte visuelle teknologier under paraplytermen PRO-UHD. For å gi eksepsjonell bildekvalitet har projektorene et høyt dynamisk kontrastforhold på opptil 1 200 000:1, 4K-enhancement-teknologi, 3LCD-teknologi, Full HD og støtte for UHD BD og HDR.

Ved å bygge videre på suksessen til tidligere modeller kan den forbedrede EH-TW9400/W håndtere alle typer 4K-inndataenheter.

Hver funksjon tilfører PRO-UHD-opplevelsen reell verdi. 3LCD-teknologi betyr at brukerne unngår «regnbueeffekten» og nyter naturlige og klare farger fordi lysstyrken på 2600 lumen er like høy for både hvitt og farget lys.

HDR-støtte viser klarere detaljer og gir mer dybde i bildet, slik at du får mer naturlige, men samtidig sterkere farger. Det ekstra store fargespekteret gir mer livaktige farger, mens det høye kontrastforholdet på opptil 1 200 000:1 gir dype svarttoner for tydeligere detaljer i skyggene. Selv i de raskeste actionscenene sikrer bildeinterpoleringen og detaljforbedringen klare og jevne bevegelser.

Projektorene er svært enkle å installere og konfigurere. Den motoriserte optikken omfatter blant annet en motordrevet 2,1 x optisk zoom, motordrevet fokus og motordrevet linseforskyvning på ± 96,3 % vertikalt og ± 47,1 % horisontalt.

De er utformet for vanlig bruk med en lampe med utrolig lang levetid, noe som betyr at brukeren kan se en film på det store lerretet hver dag de kommende sju årene 1 , uten at du trenger å bytte lampe.

Med filmfanatikere i tankene er modellene laget for at det skal være enkelt å se på filmer slik regissørene mente de skulle ses. Det er lett å se filmene med riktig sideforhold med lagring i opptil ti ulike formater.

EH-TW9400W tilbyr i tillegg trådløs visning. Strøm 4K-innhold av høy kvalitet til projektoren fra smarttelefon, spillkonsoll, Blu-ray-spiller med mer ved å koble til 4K WiHD-senderen via HDMI.

(Foto: Produsenten)

Paul White, produktsjef i Epson Europe, sier:

«Det er ikke én enkelt stjernefunksjon, men kombinasjonen av mange ulike teknologier som er viktig når du ser på film. Våre nyeste hjemmekino UHD-PRO-modeller leverer på alle fronter med et høydynamisk kontrastforhold, 4K-enhancement-teknologi, 3LCD-teknologi, Full HD og støtte for UHD BD og HDR. Vi har også økt kontrastforholdene og lumenstyrkene, samtidig som vi har sikret at disse modellene kan støtte alle typer 4K-innhold for å lage en virkelig imponerende, men likevel rimelig serie for filmfanatikere.»

Viktige funksjoner EH-TW7400 EH-TW9400 EH-TW9400W
4K-storskjermopplevelse
PRO UHD-teknologi
Støtte for UHD BD og HDR
HDR-formater HDR10 HDR10, Hybrid Log Gamma, 4K/60p HDR med støtte for 18 Gbps HDR10, Hybrid Log Gamma, 4K/60p HDR med støtte for 18 Gbps
Motordrevet linseforskyvning på +/-96,3 % vertikalt og +/-47,1 % horisontalt
Like høy lysstyrke for hvitt og farget lys på: 2 400 lm 2600 lumen 2600 lumen
Høyt kontrastforhold for dypere svarttoner 200 000 : 1 1 200 000 : 1 1 200 000 : 1
Motordrevet fokus og zoom (2,1 x)
Støttet fargespekter (DCI)
HDMI x2 (1 x HDCP2.2 og 1 x HDCP1.4), RJ45, RS232c og utløserutgang
4K WiHD-sender – 4K via Wi-Fi x x
2D- og 3D-kompatibel
Eksepsjonelt høy bildekvalitet takket være Epsons 3LCD-teknologi
Alle detaljforbedringsfunksjonene fra vårt eksisterende utvalg, inkludert: ISF
Hurtig bevegelsesrespons for skarpe bilder i raske scener
Stor lerretstørrelse – opptil 300 tommer
Lampe med lang levetid, opptil 5000 timer i økonomimodus
USB-oppladbare briller med aktiv lukker og lav vekt for 3D-visning (følger ikke med)

Duell
Gaming laptops

Ny sheriff i byen

De første maskinene med Nvidias hittil raskeste PC-grafikkprosessor er ankommet. Hvem kommer først over målstreken?