annonse

Elkjøp forbereder seg til den største handelsdagen noensinne

Black Week er i gang hos Elkjøp, og elektronikkjeden spår at Black Friday vil bli større enn noen gang.

I løpet av et par år har Black Friday gått fra å være et relativt ukjent fenomen i den norske detaljhandelen, til å bli en av årets største shoppingdager. Ifølge Elkjøp-sjefen Fredrik Tønnesen blir den større enn noensinne.

– Vi har siden vi startet å satse på Black Friday i 2014, sett at dagen blir større og større for hvert år. Den enorme interessen for Black Friday viser at dette er noe kundene setter pris på og gleder seg til. Vi har planlagt til Black Friday i lang tid for å sikre et sterkt kampanjeløp på elkjop.no og i butikk, samt sørget for god tilgjengelighet på produktene våre. Black Friday er en av de morsomste dagene vi har på jobb, så denne uken har vi gledet oss enormt til, sier Fredrik Tønnesen, administrerende direktør i Elkjøp Norge.

Klare for ekstremt trykk

Da nettsalget startet hos elektronikkjeden natt til Black Friday i fjor, tok handlekurvene hos elkjop.no fyr! I år står de enda bedre rustet til å ta imot strømmen av kunder.

– Allerede på formiddagen Black Friday, hadde over 600 000 vært innom nettbutikken. Vi måtte holde hodet kaldt da våre IT-systemer fikk hikke i løpet av natten. Det løste seg heldigvis raskt, pågangen av kunder tok rett og slett av, forteller Tønnesen.

– I år har vi tatt alle forhåndsregler, og har stor tro på at Black Friday i år vil nå nye høyder og bli en stor suksess!

– Vil bidra til en stressfri handel

Elkjøp har også i år valgt å spre tilbudene til Black Friday utover hele uken. Dette er fordi elektrokjempen har et ønske om å minske kø, samt sikre at kunder har god tid til å orientere seg.

– Vi så i fjor at ved å fordele tilbudene utover Black week, ble det en rolig og jevn strøm av kunder gjennom uken samtidig som vi unngikk for lange køer utenfor butikkene våre. På denne måten har kundene også bedre tid til å orientere seg om produktene som står øverst på ønskelisten, ved å bruke prissammenligningstjenester. Hos oss skal man alltid bli fornøyd og være sikker på at man har gjort et godt kjøp, sier Fredrik Tønnesen.

Black week-tilbudene er tilgjengelige på elkjop.no, tilbudene til selveste Black Friday avsløres på nett onsdag 21/11 kl. 18:00.

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 37,3 milliarder i regnskapsåret 2017/18. Driftsresultatet var NOK 1.115 millioner.

Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.

Alle de 400 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 107.000 kvadratmeter.

Ca 11.000 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Carphone – en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

7 par vegghøyttalere

Lyd, lyd fra veggen der

Hvorfor skal du godta middelmådig lyd, bare fordi du ikke ønsker store, prangende høyttalere i stua?

Leica Q2

Verdens beste ­kompaktkamera

Når kun det beste er godt nok, kan Leica Q2 være svaret.

Quicksand – Störst av allt, sesong 1

Skremmende samtidsdrama

Skremmende drama som bringer den amerikanske våpenkulturen inn i vår egen trygge bakgård.

Annonsørinnhold
Asus Zenbook-serie

Asus går helt til kanten med ny Zenbook-serie

17 timers batteritid, en skjerm som utgjør 95 prosent av overflaten og numerisk tastatur gjemt i laptopens touchpad. Alt sammen testet for å leve opp til militære standarder. Asus flytter grensen for hva man kan forvente av en laptop som veier under 1700 gram.

Her er Samsungs super-selfiekamera

Den nye A-serien går fra budsjett til luksus med heldekkende skjerm og vendbart trippelkamera!

Sony Xperia 10 Plus

Bomskudd i bredformat

Tross 21:9-skjerm har Xperia 10 Plus for mange kompromisser til å overbevise.

Ikeas smarte høyttalere er her

I sommer kommer høyttalerne Symfonisk, som er et resultat av et samarbeid med Sonos.

Motorola moto G7 Plus

Kongen av mellomklassen

Motorola moto G7 Plus snakker til fornuften. Selvfølgelig er flaggskipmodellene på markedet bedre, men de er også tre ganger dyrere.

Beovision Harmony: 77-tommers tryllekunst fra B&O

Går det an skjule en TV på nesten to meter i diagonalmål? Bang & Olufsen gjør et overbevisende forsøk på det.

I Am the Night, sesong 1

Herlig retromysterium

I svette og varme Nevada vokser Pat opp – som 16-åring snus livet hennes på hodet i det familiebakgrunnen blir kjent.

Åpent kontorlandskap? Disse hodetelefonene lover evig lykke

Logitech lanserer to modeller for deg som sjeneres av støy i kontorlokalene.

Creed II

Nostalgisk testosteronbombe!

Stallone gjenforener alle kreftene fra «klassikeren» Rocky IV i en pompøs nostalgitripp.

Widows

Heftig girl power!

Et spektakulært kupp går spektakulært til helvete – enkene viderefører ektemennenes tvilsomme geskjeft.

annonse

Klassisk rock på biblioteket

Opplev vintage high-end på biblioteket og lytt til musikk som på kult-barene i Japan.

Hi-fi-vår i hovedstaden

Denne helgen ringes våren inn, med messer og tilbud i flere butikker i hovedstaden.

Speilrefleks? Prøv igjen

Panasonic Lumix G90 er litt utenom det vanlige.

Avantgarde Acoustic Zero TA XD

En real storslegge

Kan noen få naboene til å slutte å kjefte? Jeg prøver å høre musikk her!

Canon RF 28-70mm f2 L USM

Perfeksjonert og lyssterk zoom

Du har ikke sett maken. Ikke vi heller. Canons massive 28-70mm er rett og slett rå.

Fabeldyr 2: Grindelwalds forbrytelser

Visuell fantasimagi

Harry Potter-universet veves mer og mer inn i Fabeldyr-universet, i en visuell fest av en film.

Hunter Killer

Mayday! Mayday!

Filmen ble sluppet den 1. april – vi trodde først det var en aprilspøk…

Ser du hva dette er?

Det er en McIntosh, men ikke en forsterker.

The Highwaymen

Sober roadmovie

En annerledes, og stillferdig, klappjakt på tidenes mest kjente forbryterpar i USA.

Laptopfølelse på iPad Pro

Beskyttelse og bakbelyst tastatur til de nye iPad Pro-modellene

Tre gaming headsets

Strid i familien

Logitech vs. Logitech. Har du bruk for den dyreste modellen for å vinne, eller er den billigste best i virkeligheten?

Rega Aura MC

En analog åpenbaring

Rega Aura MC, er phono-trinnet som lager gull av sort vinyl.

Huawei P30 Pro

Råeste mobilkamera noensinne!

Huawei P30 Pro er den beste kameramobilen på markedet, og befester Huaweis plass på kameratronen, hvor de har sittet trygt siden i fjor.

Vårt kundesenter hjelper deg hvis du har spørsmål eller trenger hjelp vedrørende ditt abonnement.

Du kan sende mail eller ta en telefon.

Åpningstider: mandag – fredag

0900 – 1130 og 1230 – 1500.

Support Tlf: 815 73 510

Support email: abo@lydogbilde.no