annonse
annonse

Pressemelding:

Elkjøp forbereder seg til den største handelsdagen noensinne

Black Week er i gang hos Elkjøp, og elektronikkjeden spår at Black Friday vil bli større enn noen gang.

I løpet av et par år har Black Friday gått fra å være et relativt ukjent fenomen i den norske detaljhandelen, til å bli en av årets største shoppingdager. Ifølge Elkjøp-sjefen Fredrik Tønnesen blir den større enn noensinne.

Black Friday er en av de morsomste dagene vi har på jobb, så denne uken har vi gledet oss enormt til, sier Fredrik Tønnesen, administrerende direktør i Elkjøp Norge.

– Vi har siden vi startet å satse på Black Friday i 2014, sett at dagen blir større og større for hvert år. Den enorme interessen for Black Friday viser at dette er noe kundene setter pris på og gleder seg til. Vi har planlagt til Black Friday i lang tid for å sikre et sterkt kampanjeløp på elkjop.no og i butikk, samt sørget for god tilgjengelighet på produktene våre. Black Friday er en av de morsomste dagene vi har på jobb, så denne uken har vi gledet oss enormt til, sier Fredrik Tønnesen, administrerende direktør i Elkjøp Norge.

Klare for ekstremt trykk

Da nettsalget startet hos elektronikkjeden natt til Black Friday i fjor, tok handlekurvene hos elkjop.no fyr! I år står de enda bedre rustet til å ta imot strømmen av kunder.

– Allerede på formiddagen Black Friday, hadde over 600 000 vært innom nettbutikken. Vi måtte holde hodet kaldt da våre IT-systemer fikk hikke i løpet av natten. Det løste seg heldigvis raskt, pågangen av kunder tok rett og slett av, forteller Tønnesen.

– I år har vi tatt alle forhåndsregler, og har stor tro på at Black Friday i år vil nå nye høyder og bli en stor suksess!

– Vil bidra til en stressfri handel

Elkjøp har også i år valgt å spre tilbudene til Black Friday utover hele uken. Dette er fordi elektrokjempen har et ønske om å minske kø, samt sikre at kunder har god tid til å orientere seg.

– Vi så i fjor at ved å fordele tilbudene utover Black week, ble det en rolig og jevn strøm av kunder gjennom uken samtidig som vi unngikk for lange køer utenfor butikkene våre. På denne måten har kundene også bedre tid til å orientere seg om produktene som står øverst på ønskelisten, ved å bruke prissammenligningstjenester. Hos oss skal man alltid bli fornøyd og være sikker på at man har gjort et godt kjøp, sier Fredrik Tønnesen.

Black week-tilbudene er tilgjengelige på elkjop.no, tilbudene til selveste Black Friday avsløres på nett onsdag 21/11 kl. 18:00.

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 37,3 milliarder i regnskapsåret 2017/18. Driftsresultatet var NOK 1.115 millioner.

Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.

Alle de 400 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 107.000 kvadratmeter.

Ca 11.000 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Carphone – en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Har du noe å tilføye?

Velkommen til Lyd & Bildes diskusjonsforum. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å slette eller moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no. [Heateor-SC]

Alltid oppdatert!

Full tilgang til Lyd & Bilde digitalt i en måned

0,-