annonse

Canal Digital lanserer Netflix

Canal Digital fortsetter å utvikle og forbedre sitt TV-tilbud i tråd med kundenes ønsker og behov. Nå lanseres Netflix som en integrert del av TV-opplevelsen.

I mars i år lanserte Canal Digital sitt helt nye TV-univers OnePlace, som er Norges første bygget på Googles Android TV-plattform. Canal Digital integrerer nå Netflix i sitt tilbud, noe som blant annet gjør at de som har abonnement på denne tjenesten får titler både fra Netflix, Canal Digital og andre leverandører gjennom Googles søk i OnePlace.

– Vi har lovet kundene å samle det beste og mest relevante innholdet i vårt tilbud til dem. Ved å integrere Netflix med det andre innholdet vi har, gir vi kundene tilgang til enda flere serier, filmer og annet innhold, sier Tone Krohn Clausen, produkt- og digitaldirektør i Canal Digital.

Canal Digital utvikler kontinuerlig tilbudet til sine kunder, og har den siste tiden lansert flere filmer og serier i strømmetjenesten, samt muligheten til å laste ned innhold til mobil og nettbrett. Helt nylig kom også tjenesten «Start forfra» som har blitt godt mottatt av kundene. Samtidig som Netflix lanseres gjøres også en betydelig oppgradering av TV-opplevelsen med blant annet forbedret søk på tvers av TV-plattformen til Canal Digital.

Netflix er en populær tjeneste i Norge og kommer som et tilleggstilbud til et allerede stort utvalg. Canal Digital tilbyr både direkte tv-kanaler og nærmere 30.000 titler i sin strømmetjeneste, som gjør den til Norges største målt i antall titler.

– Lokalt innhold står som en grunnpilar i vårt TV-tilbud og rangerer høyt i popularitet av det som sees mest. Med Netflix utvider vi derimot bredden av det kundene kan få, noe som er helt i tråd med de moderne TV-vanene vi har i dag, sier Krohn Clausen.

OnePlace er Canal Digitals TV-plattform for fremtiden og første i Norge bygget i sin helhet på Android TV. Den gir tilgang til Googles univers av apper, spill og tjenester og har full støtte for 4K (UHD) og HDR. Oppgraderingen med Netflix og forbedret søk skjer automatisk hos kunder som har OnePlace og er koblet til nett. Utrullingen starter i uke 45.

satellitt.canaldigital.no

Har du noe å tilføye?

Velkommen til Lyd & Bildes diskusjonsforum. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å slette eller moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no. [Heateor-SC]

Alltid oppdatert!