Canal Digital lanserer Netflix

Canal Digital fortsetter å utvikle og forbedre sitt TV-tilbud i tråd med kundenes ønsker og behov. Nå lanseres Netflix som en integrert del av TV-opplevelsen.

I mars i år lanserte Canal Digital sitt helt nye TV-univers OnePlace, som er Norges første bygget på Googles Android TV-plattform. Canal Digital integrerer nå Netflix i sitt tilbud, noe som blant annet gjør at de som har abonnement på denne tjenesten får titler både fra Netflix, Canal Digital og andre leverandører gjennom Googles søk i OnePlace.

– Vi har lovet kundene å samle det beste og mest relevante innholdet i vårt tilbud til dem. Ved å integrere Netflix med det andre innholdet vi har, gir vi kundene tilgang til enda flere serier, filmer og annet innhold, sier Tone Krohn Clausen, produkt- og digitaldirektør i Canal Digital.

Canal Digital utvikler kontinuerlig tilbudet til sine kunder, og har den siste tiden lansert flere filmer og serier i strømmetjenesten, samt muligheten til å laste ned innhold til mobil og nettbrett. Helt nylig kom også tjenesten «Start forfra» som har blitt godt mottatt av kundene. Samtidig som Netflix lanseres gjøres også en betydelig oppgradering av TV-opplevelsen med blant annet forbedret søk på tvers av TV-plattformen til Canal Digital.

Netflix er en populær tjeneste i Norge og kommer som et tilleggstilbud til et allerede stort utvalg. Canal Digital tilbyr både direkte tv-kanaler og nærmere 30.000 titler i sin strømmetjeneste, som gjør den til Norges største målt i antall titler.

– Lokalt innhold står som en grunnpilar i vårt TV-tilbud og rangerer høyt i popularitet av det som sees mest. Med Netflix utvider vi derimot bredden av det kundene kan få, noe som er helt i tråd med de moderne TV-vanene vi har i dag, sier Krohn Clausen.

OnePlace er Canal Digitals TV-plattform for fremtiden og første i Norge bygget i sin helhet på Android TV. Den gir tilgang til Googles univers av apper, spill og tjenester og har full støtte for 4K (UHD) og HDR. Oppgraderingen med Netflix og forbedret søk skjer automatisk hos kunder som har OnePlace og er koblet til nett. Utrullingen starter i uke 45.

satellitt.canaldigital.no

IKEA Trådfri kontrollsett

Slå av og på

Gjør dum elektronikk litt smartere. Spesielt sammen med Trådfri Gateway.

IKEA Trådfri Gateway

IKEAs port til det smarte hjem

Vil man ha mest mulig ut av sine Trådfri smarte hjem-produkter, kommer man ikke utenom Trådfri Gateway.

IKEA Trådfri dimmesett

Smart pære for nybegynnere

IKEA Trådfri dimmesett er lett å komme i gang med. Men er ikke spesielt smart på egenhånd.

Lyssterk Leica 35mm

Her er den første vidvinkelen til Leica SL fullformatkameraer

MWC 2019: Nye PC’er fra Lenovo

MWC er ikke bare en mobilmesse. Lenovo hadde også pc'er til både jobb og fritid.