Canal Digital Kabel og Telenor slås sammen

(Fornebu, 23. oktober 2018). Fra i dag endrer Canal Digital Kabel (CDK) navn til Telenor. Når selskapets TV- og bredbåndskunder nå samles under Telenor-merkevaren, får de mer mobildata i familiebonus, Alltid på nett-garanti og flere andre fordeler.

Alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel får tirsdag fortløpende beskjed om at kundeforholdet overføres til Telenor.

– Vi skal fortsette å koble kundene til tjenestene og innholdet som betyr mest for dem, enten det er over lineær-TV eller strømming. Alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel beholder priser og tjenester, og overgangen skjer automatisk, sier Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd i Telenor Norge.

– TV er ikke lenger et selvstendig medium alene, men henger nært sammen med både bredbåndet og mobilabonnementet ditt. Derfor er det naturlig å slå sammen merkevarene, sier Bjørnsen.

Telenor Norges søsterselskap for TV-distribusjon via satellitt fortsetter under merkevaren Canal Digital for hele det nordiske markedet.

Enklere kundehverdag
Bjørnsen fremhever at CDK tar med seg mye spennende knyttet til serier, film og underholdning fra innholdsuniverset T-We inn i Telenor-merkevaren. Alle høyhastighets bredbåndskunder flytter også inn i Telenor. En felles merkevare for TV, mobil og bredbånd vil forenkle hverdagen for kundene.

– Når vi nå slår sammen merkevarene, blir det enklere å være totalkunde hos Telenor. Publikum skal oppleve oss som konsekvent og helhetlig ved kundekontakt, samtidig som vi styrker Telenors konkurransekraft, relevans og merkevareposisjon i det norske markedet, sier Bjørnsen.

Vern mot nettsvindel

Merkevarebyttet innebærer flere fordeler for kundene:

• Familiebonus: Alle TV- og bredbåndskunder av CDK blir nå omfattet av Familiebonus. Med Familiebonus får kundene 0,5 Gb ekstra mobildata hver måned per Telenor-produkt. De fleste kundene har derfor mulighet til å få minimum 1,5 Gb ekstra mobildata hver måned.

• Felles pålogging til alle tjenester: Nå blir kundeforholdet og alle familiens produkter samlet på telenor.no, og etter hvert vil også alle produkter samles i Mitt Telenor-appen. Alt kommer med én felles innlogging for alle tjenester fra Telenor.

• Nettvern: Bredbåndskundene får nettvern inkludert. Nettvern er et filter som ligger i selve Telenor-nettet, og stopper deg hvis du er i ferd med å gå inn på en nettside som inneholder virus, identitetstyveri, svindelforsøk eller annen skadelig programvare.

• Alltid på nett-garanti: En annen kundefordel på tvers av bredbånd og mobil, er Alltid på nett-garantien som gir kundene en mobil datapakke dersom det er en feil på bredbåndsnettet. – Canal Digital Kabel-kundene har hatt denne Telenor-fordelen en stund allerede, og er en super måte å sikre at kundene alltid har nettilgang, sier Bjørnsen, som har ledet arbeidet med overgangen til Telenor-merkevaren.

– Siden 80-tallet har Canal Digital Kabel vært vårt flaggskip for kabel-TV i Norge. Nå ser vi at Telenor-merkevaren er sterkt posisjonert for å ta denne kundegruppen videre inn i fremtiden. Allerede om kort tid har kundene noe spennende og etterlengtet i vente, som gjør det enda enklere å se og finne akkurat det innholdet de vil, på hvilken skjerm de vil og hvor de vil, avslutter Bjørnsen.

Mordene i Kongo

Gutta på tur

To norske ekssoldater søkte krigseventyr, action og raske penger i Kongo – det gikk ikke så bra.

IKEA Trådfri kontrollsett

Slå av og på

Gjør dum elektronikk litt smartere. Spesielt sammen med Trådfri Gateway.

IKEA Trådfri Gateway

IKEAs port til det smarte hjem

Vil man ha mest mulig ut av sine Trådfri smarte hjem-produkter, kommer man ikke utenom Trådfri Gateway.

IKEA Trådfri dimmesett

Smart pære for nybegynnere

IKEA Trådfri dimmesett er lett å komme i gang med. Men er ikke spesielt smart på egenhånd.

Lyssterk Leica 35mm

Her er den første vidvinkelen til Leica SL fullformatkameraer