Nyhet

Flere Apple-verksteder i Norge

Apple utvider iPhone-reparationstjenester i hele Europa.

Apple utvider sitt Independent Repair Provider Program, slik at flere kan få tilgang til reparasjonstjenester. Med ordningen kan virksomheter av alle størrelser tilby reparasjoner av iPhone med originale Apple-reservedeler.

Etter lanseringen av ordningen i USA i fjor høst har mer enn 140 uavhengige reparasjonsvirksomheter tilsluttet seg med mer enn 700 nye amerikanske avdelinger, hvor kundene kan henvende seg, og virksomheter i Europa og Canada kan nå også melde seg til ordningen.

Det betyr i praksis at det blir mye enklere for forbrukere å få skiftet et batteri eller en ødelagt skjerm på deres iPhone på et autorisert verksted, som igjen betyr at garantien fortsatt gjelder.

«Vi er for glade for å kunne utvide våres uavhengige reparasjonsordning til flere steder i USA og til virksomheter i hele Europa og Canada,» sier Jeff Williams, Apples Chief Operating Officer, i en pressemelding fra Apple.

Han fortsetter:

«Når en kunde trenger en reparasjon, skal vi kunne tilby forskjellige muligheter som ikke bare passer til vedkommendes behov, men også er en garanti for sikkerhet og kvalitet, slik at deres iPhone kan brukes så lenge som mulig.»

Independent Repair Provider Program åpner for virksomheter i Europa og Canada

Etter en vellykket lansering i USA kan uavhengige reparasjonsverksteder i 32 land i Europa og Canada nå søke om å delta i Apples Independent Repair Provider Program. Det er ingen ytterligere omkostninger, og utdannelser er gratis for nye virksomheter.

Alle verksteder i ordningen har tilgang til gratis utdanning fra Apple og de samme originale reservedeler, verktøy, reparasjonsmanualer og diagnotiseringsmuligheter som Apple-autoriserte serviceutbydere (AASP’er) og Apple Stores.

Du kan sjekke om et firma deltar i ordningen på support.apple.com/repair/verify-repair-provider

Les videre
Exit mobile version