Nyhet

Sonos: Kundene våre er sinte uten grunn

Du vil fortsatt kunne bruke dine gamle Sonos-produkter, selv om de ikke blir oppdatert, sier produsenten.

Sonos annonserte nylig at noen av deres eldste produkter ikke lenger vil få programvare-oppdateringer. Det førte fort til at nettforum fylte seg med sinte Sonos-eiere, og på kjøp-og-salg-sider begynte folk å selge produktene sine i panikk.

Men det ser ut til at Sonos ikke har vært tydelige nok på hva som kommer til å skje. Vi har snakket med Sonos, og dette er tingens tilstand:

Der skjer ikke noe før mai

Du får god tid til å finne ut hva du skal gjøre med dine gamle produkter.

Dine gamle produkter slutter ikke å fungere

Det så ut til å være inntrykket de fleste hadde fått. I blogg-innlegget skriver Sonos at anlegget ditt ikke lenger vil få nye funksjoner, dersom du fortsetter å bruke dine gamle produkter. Dette fordi alle produkter i systemet må kjøre samme programvareversjon for å kunne fungere sammen.

Men… Det det ikke skriver er at det går helt fint å bare plassere de gamle produktene i sitt eget nettverk. Slik at du har to systemer: Et som fungerer som i dag, og et som fortsetter å bli oppdatert og tillagt nye funksjoner.

Dermed kan man fint ha et moderne Sonos hjemmekinosystem i stuen, mens høyttalerne på kjøkkenet og soverommet er av et eget eldre system. Eller så kan man også flytte de gamle produktene på hytta, om det ikke er så nøye at systemet er toppmoderne.

De gamle produktene er ikke verdiløse

Du trenger ikke å selge dem i panikk og tape penger. Enten kan du som sagt fortsette å bruke de som vanlig, bare i et separat nettverk. Eller så kan du benytte deg av Sonos Trade Up-program, hvor du får 30 prosent rabatt på et nytt produkt om du sender inn det gamle.

Ingen grunn til panikk her heller. Om du beholder de gamle produktene, men finner ut at du savner nye funksjoner eller at du gjerne skulle ha spilt i alle rom, så kan du bare skifte senere.

Hvilke produkter påvirkes?

Les videre
Exit mobile version