First we take Hamburg…

Etter suksess i Skandinavia og Nederland retter Klubben blikket mot Tyskland, og åpner sin første butikk i Hamburg.

(Foto: Produsenten)

Tyske hi-fi-entusiaster kan begynne å lære seg å uttale skandinaviske navn, nå som Hi-Fi Klubben forrige fredag åpnet sin første butikk i forbundsrepublikken. Håpet er at filialen blir en bro inn til det tyske markedet.

Butikken ligger på Stadthausbrücke i sentrum av Hamburg. I en pressemelding forklares det at plassering og tidspunkt er valgt med omhu, når det gjelder å presentere Hi-Fi Klubbens konsept for de tyske elektronikkundene.

Direktør Christoffer Arensbach synes det er synd at det bare konkurreres på pris. Foto: Hi-Fi Klubben

«Vi synes det er trist, at FONA (i Danmark, red. anm.) måtte bøte med livet på samme måte som også mange hi-fi-butikker har måttet gjøre det. Alle de store kjemper hele tiden en kamp om å selge dårligst mulig kvalitet og service. Det ekstreme fokus alene på pris pris pris gjør jo at kundene slettes ikke får den opplevelsen man faktisk kan oppnå: Opplevelsen av å være der selv. Av å høre sangeren i høyttalerne og føle på stemningen. I stedet blir de solgt noe plastsøppel som man like gjerne kunne kastet. Det er det vi går til kamp mot ved å åpne flere butikker generelt – både i Tyskland, Nederland og Skandinavia,» sier direktør Christoffer Ahrensbach fra Hi-Fi Klubben, som vi fikk snakket med midt i åpningsfesten i Hamburg. Han vil heller kjempe på kvalitet fremfor pris.

Han forteller dessuten at Hi-Fi Klubben allerede nå ser på muligheten for å etablere flere butikker i Hamburg. Og at det på lenger sikt er 39 tyske byer med mer enn 200.000 innbyggere, som alle er interessante.

Hi-Fi Klubben startet som en dansk postordreforretning, men er i dag Europas største hi-fi-kjede. Klubben har i dag 97 fysiske butikker i Danmark, Norge, Sverige, Nederland – og nå også Tyskland.

Også Hi- Fi Klubbens grunnlegger, Peter Lyngdorf, var med ved åpningen i Hamburg. Foto: Hi-Fi Klubben
Les videre
Exit mobile version