Arcam vil være sentrum for oppmerksomheten til unge lyttere

Arcam vil fortsette å lage avanserte produkter til en overkommelig pris.

Arcam vil være sentrum for oppmerksomheten til unge lyttere 3

(Foto:John Alex Hvidlykke, L&B)

Arcam Audio har en lang historie som strekker seg nesten 50 år tilbake, til 1976. Denne arven holdes fortsatt i hevd, men selskapet omprofilerer seg nå for å appellere til et yngre, mer livsstilsorientert publikum.

Dette ble avslørt på et arrangement for kunder og lydpresse på The Vinyl Factory i London. Her ble den nye produktserien Arcam Radia lansert, som omfatter de integrerte forsterkerne Arcam A5, A15 og A25, CD-spilleren CD5 og streameren ST5.

«Vi ønsker å tiltrekke oss yngre lydentusiaster som ønsker å investere i avanserte systemer uten å ruinere seg», sier Tim Giblin, Director of Global Marketing, Harman Portfolio Brands.

I forbindelse med omprofileringen introduseres «Radia Yellow» som et universelt og moderne fargevalg som gjenspeiler energien i musikken. Den er integrert i alle produktene i Radia-serien.»

For å berolige deg: Utstyret er fortsatt i svarte bokser. Men krydret med en gul stripe.

 

Hi-fi er fortsatt svart – men krydret med gult. (Foto: Arcam)

Ingeniører møtes – og søt musikk oppstår

Arcam Audio holder til i nærheten av den berømte universitetsbyen Cambridge. Historien startet på klassisk vis: To venner med lidenskap for musikk og elektronikk møttes under ingeniørstudiene ved Cambridge University og grunnla Amplification and Recording Cambridge i 1976.

Arcam har nå utviklet og produsert CD-spillere i snart 30 år, mens etterkommere av selskapets første forsterker har blitt videreutviklet i over 40 år.

 

(Foto: Arcam)
Les videre
Exit mobile version