Nyhet

Dazn utvider til mer enn 200 land, herunder Norge

Canelo Alvarez' boksekamp den 2. mai markerer den første av flere store begivenheter på den globale sportsstreamingtjenesten.

Den globale sportsstreamingtjenesten Dazn vil markere seg i 2020 og utvider derfor til mer enn 200 land og territorier. Det skriver selskapet i en pressemelding.

Fokus på boksing

Den første fasen av Dazns globale ekspansjon vil være en engelskspråklig tjeneste som fokuserer på boksing og bygger på selskapets investeringer i sporten de siste årene. Dazn har globale rettigheter til mange av verdens ledende boksepromotører, herunder Golden Boy Promotions, Matchroom Boxing USA og GGG Promotions. Boksere som Alvarez og Gennadiy «GGG» Golovkin vil være en del av en portefølje av førsteklasses kamper og originalt innhold på den nye tjenesten året rundt.

«Fra våren vil det meste av verden ha tilgang til Dazn og vårt uovertrufne utvalg av boksebegivenheter,» sier John Skipper, styreleder for Dazn-konsernets forretningsutvalg. Han fortsetter:

«Vår stall av verdensmestere representerer noen av verdens mest populære atleter, og vil vil arbeide sammen med dem om å arrangere spektakulære internasjonale begivenheter i mange år fremover.» 

Snart kan du se bokseren Golovkin på smarttelefonen din via Dazn-app’en. (Foto: Dazn)

Klassiske kamper

Utover live-sportsbegivenheter tilbyr Dazn et stadig voksende arkiv med klassiske kamper, reportasjer om atleter og en rekke originale programmer slik som 40 DAYS, The Making Of og ONE NIGHT.

Til dato er tjenesten tilgjengelig i ni land: Østerrike, Brasil, Canada, Tyskland, Italia, Japan, Spania, Sveits og USA.

Dazn-appen er tilgjengelig globalt på de fleste enheter, herunder smarttelefoner, tablets, datamaskiner, samt smart-tv’er og spillkonsoller.

Priser på de forskjellige markedene vil bli annonsert i løpet av de kommende ukene.

Les videre
Exit mobile version